پرونده تحقیق درباره اجاره هتل ترامپ مختومه شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

پرونده تحقیق درباره اجاره هتل ترامپ مختومه شد

دادگاه عالی آمریکا به مختومه شدن پرونده تحقیق درباره اجاره هتل ترامپ رای داد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۱ - ۰۶ تير ۱۴۰۲ - 2023 June 27
کد خبر: ۱۹۱۵۴۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ دادگاه عالی آمریکا به مختومه شدن پرونده اجاره دولتی هتلی در واشنگتن که در آن زمان متعلق به دونالد ترامپ بود، رای داد.

براساس این گزارش، گروهی از دموکرات‌های کنگره آمریکا در دادخواستی، جزئیات و اطلاعات کامل پرونده اجاره دولتی هتل ترامپ در واشنگتن را درخواست کرده بودند.

این دادگاه پس از آنکه قانون گذاران آمریکایی در ماه جاری داوطلبانه دادخواست مطروحه خود در سال ۲۰۱۷ علیه اداره خدمات عمومی را پس گرفتند، این حکم را صادر کرد. اداره خدمات عمومی مسئول مدیریت و ساماندهی املاک دولتی فدرال است و پس از طرح این دادخواست بر روی پرونده هتل بین المللی ترامپ تمرکز کرده بود. ماه گذشته وزارت دادگستری با پیشنهاد دولت جو بایدن برای مسدودکردن این دادخواست موافقت کرد.

براساس این گزارش، ۱۷ تن از دموکرات‌های کمیته اصلاحات و بازبینی کنگره، ضمن متهم کردن اداره خدمات عمومی، خواستار اطلاعاتی درباره اجاره ساختمان قدیمی اداره پست در سال ۲۰۱۳ شدند که در نزدیکی ساختمان کاخ سفید واقع شده و کمپانی ترامپ آن را تبدیل به هتل کرد. این هتل تبدیل به محل گردهمایی طرفداران ترامپ، لابی گر‌ها و مقامات عالی رتبه خارجی بود.

سازمان ترامپ سال گذشته قرارداد ۳۷۵ میلیون دلاری اجاره این هتل به یک شرکت سرمایه گذاری برای نوسازی آن را تکمیل کرد.

در همین حال اداره خدمات عمومی تاکنون درخواست‌های مکرر دموکرات‌ها برای ارائه اطلاعات را رد و اعلام کرده آن‌ها فاقد صلاحیت لازم برای انجام این تحقیقات هستند.

پیشتر یک قاضی فدرال نیز این دادخواست را رد و اعلام کرده بود که اعضای این کمیته استحقاق طرح چنین دادخواستی را ندارند.

گفتنی است دونالد ترامپ در حال حاضر درگیر چندین پرونده کیفری در دادگاه‌های آمریکاست: پرونده نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا، پرونده پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی و پرونده حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱. / تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده