تسلیحات اهدایی غرب به اوکراین در دست معترضان فرانسوی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

تسلیحات اهدایی غرب به اوکراین در دست معترضان فرانسوی

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، تسلیحاتی که کشورهای غربی در اختیار اوکراین قرار داده‌اند سر از اعتراضات فرانسه درآورده و علیه پلیس استفاده می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۵ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 06
کد خبر: ۱۹۳۰۹۶

به گزارش راهبرد معاصر، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه (ششم ژوئیه) گفت تسلیحاتی که کشورهای غربی در اختیار اوکراین قرار دادند، توسط معترضان در فرانسه استفاده می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، این دیپلمات ارشد روس در جمع خبرنگاران گفت: تسلیحاتی که (توسط غرب، ناتو و فرانسه) به کی‌یف تحویل داده شده، به دست معترضان می‌رسد و علیه پلیس فرانسه استفاده می‌شود.

 

از زمانی که نائل ۱۷ ساله سه‌شنبه هفته قبل در تیراندازی پلیس در جریان بازرسی کنار جاده‌ای جان خود را از دست داد، شهرهای فرانسه هر شب صحنه اعتراضات خشن و درگیری بین نیروهای امنیتی و معترضان، غارت و آتش‌سوزی بوده است.

 

زاخارووا همچنین تاکید کرد «تسلیحاتی که به ملی‌گرایان، نازی‌ها و فاشیست‌ها در خاک اوکراین ارائه شده نتیجه معکوس می‌دهد و نه تنها سر از کشورهایشان [کشورهای غربی] درمی‌آورد، بلکه علیه مردم خودشان استفاده می‌شود.

 

او در ادامه گفت مسکو از مقامات فرانسه می‌خواهد هرچه زودتر جریان قتل در نانتر (منطقه‌ای در حومه پاریس و محل شلیک مرگبار پلیس به نوجوان ۱۷ ساله) را مشخص کنند و اقداماتی را برای مجازات عاملان انجام دهند.

 

مقام‌های روس بارها هشدار داده و ابراز نگرانی کرده‌اند که تسلیحات ارائه شده به اوکراین از سوی کشورهای غربی به رهبری آمریکا و انگلیس در نهایت به بازار سیاه می‌رسد و در دست تروریست‌ها و سازمان‌های جنایتکار خواهد افتاد.

 

آمریکا و اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به کی‌یف ارسال کرده‌ و به تدریج سلاح‌های سنگین‌تر و پیشرفته‌تری شامل تانک‌های «لئوپارد»، سامانه‌ پدافند هوایی «پاتریوت» و موشک‌های دوربرد «سایه توفان» را در اختیار این کشور قرار داده‌اند. تسلیحاتی که در ضدحملات اخیر اوکراین علیه روسیه نتوانسته به کی‌یف دست برتر دهد و بخش بزرگی از آن نابود شده است.

 

با این حال «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین باز هم درخواست برای دریافت کمک‌ها و تسلیحات بیشتر را تکرار می‌کند و مدعی است ادامه یافتن جنگ با روسیه به نفع آمریکا و ناتو است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده