حمل و نقل ریلی پل کریمه از سر گرفته شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

حمل و نقل ریلی پل کریمه از سر گرفته شد

خبرگزاری دولتی روسیه اعلام کرد که پس از حادثه امروز در پل کریمه، حمل و نقل ریلی این پل از سر گرفته شده است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۲۶ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 17
کد خبر: ۱۹۴۹۱۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ خبرگزاری تاس اعلام کرد که حمل و نقل ریلی پلی که شبه‌جزیره کریمه را به سرزمین اصلی روسیه متصل می‌کند، از سرگرفته شده است. این خبرگزاری گزارش داد که یک قطار از شهر کرچ در شبه‌جزیره کریمه حرکت کرده و در حال حاضر در مسیر مسکو است.

پیش‌تر به دلیل حادثه‌ای در پل کریمه، حمل و نقل ریلی و ماشینی روی این پل مهم متوقف شده بود. خودرو‌ها همچنان نمی‌توانند از این پل استفاده کنند.

مقامات روسیه اعلام کردند که قطار‌هایی را برای جابجایی رانندگان خودرو‌هایی که روی پل گیر کرده‌اند، اعزام می‌کنند. به رانندگان کامیون و تریلی هم توصیه شده که از مسیر زمینی (شرق اوکراین که حالا در کنترل روسیه است) به سرزمین اصلی روسیه بروند.

روسیه در سال ۲۰۱۴ شبه‌جزیره کریمه در جنوب اوکراین را به خاک خود ضمیمه کرد، اما هیچ راه زمینی میان سرزمین اصلی روسیه و این شبه‌جزیره وجود نداشت. از این رو، مسکو به فکر ساخت پلی در تنگه کرچ افتاد.

این پل در سال ۲۰۱۸ توسط شخص ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه افتتاح شد و گفته می‌شود که هزینه ساخت آن ۳.۶ میلیارد دلار بوده است.

بندر سواستوپول در شبه‌جزیره کریمه خانه ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی بوده و این پل شاهراهی برای انتقال سوخت، مواد غذایی و دیگر محصولات به این منطقه است.

این پل همچنین یک مسیر ارتباطی حیاتی برای انتقال نیرو‌های روسیه در آغاز حمله به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ بود و در تصرف مناطق خرسون و زاپوریژیا نقشی اساسی ایفا کرد. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده