با حکم رییس جمهور، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان منصوب شد/ امین مقومی کیست؟ پیش بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا عقب‌نشینی کرد؟ جزئیات ورود خودرو‌های مناطق آزاد به سرزمین اصلی و دریافت پلاک ملی اعلام شد وزیر کشاورزی: در تامین کالا‌های اساسی هیچ تنش و مشکلی وجود ندارد سد‌های کشور ۴۲ درصد آب دارند/ ارتفاع کل ریزش‌های جوی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه، ۴۰ درصد افت داشته حذف یارانه نقدی این سه دهک تا شهریور قطعی شد + جزئیات  سقف جدید بیمه‌نامه‌های بزرگ اعلام شد جزئیات قرعه‌کشی فروش خودرو‌های وارداتی/ ثبت درخواست ۹۵ هزار نفر برای ۱۰ هزار خودرو قیمت انواع برنج در میادین و بازار‌های میوه و تره بار اعلام شد پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۴ معتمدیان: تبعیض منطقه‌ای در قطعی برق وجود ندارد / افزایش ساعات قطعی برق خارج از برنامه به علت فشار به شبکه برق است ازسرگیری پرواز‌های منظم باکو–تهران از اول سپتامبر رئیس کمیسیون عمران مجلس: خط انتقال آب طالقان مهرماه به تهران و البرز می‌رسد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا همچنان تحت تاثیر دلار طرح جدید فروش اقساطی خودرو ریسپکت مرداد ۱۴۰۴ + شرایط فروش

شکایت تخلفات بانکی در سامانه بانک مرکزی ثبت می شود

مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه شکایات و ارتباط مردمی بانک مرکزی، شکایات خود را نسبت به بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام کنند.
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۲ - ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 28
کد خبر: ۲۰۶۰۶۰

به گزارش راهبرد معاصر، سامانه پاسخگویی به «شکایات و ارتباط مردمی بانک مرکزی» به منظور تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق شهروندی طراحی شده است. افراد می‌توانند برای طرح شکایات، درخواست‌ها، گزارش‌ها، انتقادها، اعلامات و پیشنهادات با بانک مرکزی به این سامانه مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند.

 

بانک مرکزی در اطلاع‌رسانی‌های مکرر خود اعلام کرده است که مردم می‌توانند هرگونه ناهماهنگی از سوی شبکه بانکی را به بانک مرکزی اطلاع دهند و چنانچه افراد به شعب مراجعه می‌کنند و شکایت و درخواستی دارند، می‌توانند با تماس با سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی (شماره تلفن ۲۷۰۶) یا «سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی»، درخواست‌ها و شکایت‌های خود را ثبت کنند و حتماً بانک مرکزی این مهم را پیگیری می‌کند.

 

مراحل ثبت شکایت نسبت به بانک‌ها و موسسات در سامانه بانک مرکزی

- ابتدا موضوع مورد شکایت خود را باید به واحد‌های بازرسی و یا سامانه رسیدگی به شکایت بانک یا موسسه مربوطه منعکس کنید.

- در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب و یا اعتراض به پاسخ بانک عامل، مراتب را همراه با مستندات مربوط به آن در سامانه شکایات و ارتباط مردمی بانک مرکزی ثبت کنید.

- طرح شکایت باید توسط خود فرد و یا وکیل قانونی او مطرح شود و درج کامل مشخصات فردی و اطلاعات شعبه بانک یا موسسه اعتباری الزامی است.

- نتیجه درخواست خود را می‌توانید با استفاده از کد رهگیری مربوط به آن و در صفحه پیگیری درخواست مشاهده کنید.

- برای ثبت شکایت به لینک مقابل مراجعه کنید: سامانه شکایات و ارتباط مردمی بانک مرکزی.

از جمله مواردی که افراد حتما باید آن را گزارش کنند:

هر گونه تعلل یا ممانعت و عدم پاسخگویی در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری.

تاخیر در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری. (پس از تکمیل مدارک ظرف مدت ۱۰ روز کاری باید پرداخت شود)

دریافت وثایق نقدی برای پرداخت تسهیلات و یا مسدود کردن بخشی از مبلغ وام.

درخواست ضمانت‌های فراتر از قانون و بخشنامه‌ها./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
آخرین اخبار