واگن‌های جدید به زودی وارد خطوط مترو می شوند-راهبرد معاصر

واگن‌های جدید به زودی وارد خطوط مترو می شوند

رئیس شورای شهر تهران به منعقد شدن قرارداد 790 واگن اشاره کرد و گفت: از 18 ماه آینده، واگن‌های جدید وارد خطوط مترو تهران می شوند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 01
کد خبر: ۲۰۶۴۱۶

به گزارش راهبرد معاصر، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه جلسه علنی امروز شورای شهر به موضوع ترافیک مهرماه اشاره کرد و گفت: مشخصا بیش از ظرفیت خیابان‌ها ما اتومبیل داریم و بیشتر شهروندان هم از اتومبیل شخصی استفاده می‌کنند و این خودروها تک‌سرنشین هستند. اگر اینها را جمع کنیم و در یک اتوبوس تردد کنند ببینید چقدر ترافیک کاسته می‌شود.

 

وی ادامه داد: حال این موضوع مطرح می‌شود که باید صف‌های طولانی برای مترو و اتوبوس بایستیم و وقتی مترو و اتوبوس رسید جا برای سوار شدن دارد؟ ما باید حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم.

 

چمران همچنین به مشکل آلودگی هوا در نیمه دوم سال اشاره کرد و گفت: ما از چند روز دیگر وارونگی هوا را داریم و دوباره این مشکلات تکرار می‌شوند.

 

وی ادامه داد: پکن چه کرد که ده سال پیش یک شهر آلوده بود ولی حالا نیست. وقتی مطالعات صورت می‌گیرد می‌بینیم که آنها حمل و نقل عمومی را درست کرده و همچنین مشکل سوخت را برطرف کردند و برخی از شغل‌ها را دورکار کردند تا میزان رفت و آمد کمتر شود.

 

چمران همچنین به بودجه امسال شهرداری اشاره کرد و گفت: کار خارق‌العاده ای در بودجه انجام دادیم که علاوه بر 17 هزار میلیارد تومان بودجه‌ای که شهرداری درنظر گرفته بود، ما هم 10 هزار میلیارد تومان به سیستم حمل و نقل عمومی اضافه کردیم.

 

به گفته چمران، سه برابر بودجه ما قرارداد بستیم.

 

وی با بیان اینکه در جلسات آینده از معاون شهردار می‌خواهیم که به شورا بیاید و توضیحی در خصوص حمل و نقل دهد، گفت: معاون اعلام کند که چه زمان کارها عملیاتی می‌شود.

 

به گفته چمران از یک و نیم سال آینده تعدادی واگن نو وارد خطوط مترو می‌شود.

 

رئیس شورای شهر تهران همچنین با ورود تعدادی اتوبوس به شهر تهران در روز گذشته اشاره کرد و گفت: این تعداد ما را راضی نمی‌کند و هنوز به حد 2 هزار دستگاه نرسیده‌ایم ولی تمام فشارها را وارد کرده‌ایم تا اتوبوس‌سازان به وعده‌های خود عمل کنند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده