رایگان شدن مترو و اتوبوس برای دانش‌آموزان تهرانی در هفته اول مهر-راهبرد معاصر

رایگان شدن مترو و اتوبوس برای دانش‌آموزان تهرانی در هفته اول مهر

حمل و نقل عمومی شامل مترو و اتوبوس برای دانش‌آموزان در هفته اول مهرماه رایگان شد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۸ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 11
کد خبر: ۲۵۷۰۶۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ مهدی گلشنی در خصوص آخرین مصوبات ستاد استقبال از مهر برای آغاز سال تحصیلی گفت: دو موضوع رایگان سازی حمل و نقل عمومی و شناورسازی ساعت کاری ادارات همزمان با آغاز سال تحصیلی در دستور کار ستاد استقبال از مهر قرار دارد.

وی با بیان این‌که رایگان سازی حمل و نقل عمومی در مهرماه برای دانش آموزان در ابتدا باید در شورای ترافیک تهران بررسی شده و بعد از آن در شورای شهر به تصویب برسد، گفت: البته شورای شهر مجوزی برای رایگان‌کردن حمل و نقل عمومی برای دانش آموزان در هفته اول مهر ماه در راستای تسهیل در تردد دارد؛ اما به دنبال افزایش یک ماهه این رایگان بودن هستیم که باید مجوز آن را از شورای شهر اخذ کنیم.

مدیرکل حمل و نقل عمومی شهرداری تهران همچنین در مورد سرانجام شناورسازی ساعت کار ادارات همزمان با آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: شناورسازی ساعت کار ادارات بر اساس مصوبه ۲۴ اسفندماه سال ۱۴۰۱ انجام می‌شود و در شورای ترافیک استان تهران نیز مصوب شد که این مساله در تمام دستگاه‌ها، اجرایی شود و استانداری نیز باید بر اجرای این مصوبه تأکید و بر این مهم نظارت داشته باشد و در مورد شناورسازی ساعات کاری ادارات در شهرداری تهران نیز تصمیم‌گیری می‌شود.

گلشنی با اشاره به آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی برای پوشش آغاز سال تحصیلی بیان کرد: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته ۲۱۵۰ دستگاه اتوبوس با آغاز سال تحصیلی جدید در خطوط فعال خواهند شد و همچنین ۲۴۰۰ دستگاه کارت‌خوان در ایستگاه‌های اتوبوس نیز نصب شده است.

وی با اعلام آمادگی ۶۰ هزار تاکسی برای پوشش سفر‌های مهرماه اظهار کرد: اورهال واگن‌های مترو نیز به صورت دوره‌ای در حال انجام است؛ اما برای مهرماه برنامه ریزی شده تا سرفاصله حرکت قطار‌ها به خصوص در ایستگاه‌های شلوغ کاهش یابد. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده