اسپانیا موشک به فضا پرتاب کرد-راهبرد معاصر

اسپانیا موشک به فضا پرتاب کرد

شرکت دانش‌بنیان اسپانیایی «پی ال دی اسپیس» بامداد امروز شنبه موشک «میورا - یک» خود را از سایتی در جنوب غربی اسپانیا به فضا پرتاب کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 07
کد خبر: ۲۰۷۲۷۹
اسپانیا موشک به فضا پرتاب کرد

به گزارش راهبرد معاصر، این شرکت اسپانیایی اولین پرتاب موشک کاملا خصوصی اروپا را انجام داد و امیدی برای جاه‌طلبی‌های فضایی متوقف‌شده‌اش ایجاد کرد.پرتاب این موشک اسپانیایی به فضا که دارای قابلیت بازگشت و فرود مجدد بر روی زمین است، یک نقطه عطف برای اروپا محسوب می‌شود.

 

موشک میورا - یک که نام خود را از یکی از نژاد‌های گاو‌های نر جنگنده اسپانیایی به عاریه گرفته است و ارتفاعی به اندازه یک ساختمان سه طبقه و قابلیت حمل ۱۰۰ کیلوگرم بار را دارد، پس از ۲ تلاش ناموفق این بار با موفقیت به فضا پرتاب شد.

 

اولین تلاش برای پرتاب موشک میورا – یک در ماه مه به دلیل وزش باد در ارتفاع بالا متوقف شد و تلاش دوم نیز در ماه ژوئن پس از به صفر رسیدن شمارش معکوس و با وجود شعله‌های آتش و دود که برای مدت کوتاهی از سکوی پرتاب به اطراف منتشر می‌شد، متوقف شد.

 

حریم هوایی، مناطق دریایی و جاده‌ها در اطراف سایت پرتاب قبل از پرتاب این موشک بسته شدند.شرکت پی ال دی اسپیس اسپانیا اعلام کرد که موشک میورا – یک در این پرتاب یک محموله برای مقاصد آزمایشی حمل می‌کند، اما از ذکر اطلاعات بیشتر در این مورد خودداری کرد/ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر