رئیس جمهور فرانسه حمایت خود از رژیم صهیونیستی را اعلام کرد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

رئیس جمهور فرانسه حمایت خود از رژیم صهیونیستی را اعلام کرد

رئیس جمهور فرانسه همزمان با گفتگو با نخست وزیر رژیم صهیونیستی، حملات شاخه نظامی حماس را به رژیم صهیونیستی محکوم کرد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۸ - ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 07
کد خبر: ۲۰۷۳۸۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ به دنبال دستاورد‌های قابل توجه شاخه نظامی حماس در حمله علیه نیرو‌های رژیم صهیونیستی در روز شنبه رئیس جمهور فرانسه حملات حماس را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه روز شنبه حملات نیرو‌های حماس علیه رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. وی گفت که با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره این وضعیت گفتگو کرده است.

ماکرون در شبکه اجتماعی «اکس» نوشت: «من با هرتزوگ رئیس اسرائیل و نتانیاهو، نخست وزیر صحبت کردم. من حملات انجام شده از غزه به اسرائیل، نظامیان و مردم آن را محکوم می‌کنم. فرانسه در همبستگی با اسرائیل است.»

شاخه نظامی حماس روز شنبه بزرگترین حمله سال‌های اخیر را علیه قوای صهیونیستی انجام داد. صبح امروز، بعد از انتشار خبر‌ها درباره حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

در تحولی دیگر، منابع رسانه‌ای غروب شنبه به وقت تهران از حضور مقامات ارشد آمریکا در کاخ سفید و رایزنی آن‌ها با همتیان خود خبر دادند. به گزارش منابع خبری، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در حال حاضر در کاخ سفید است و در جلسات پیرامون ارزیابی آخرین تحولات غزه شرکت می‌کند و با همتایان خارجی درباره وضعیت رژیم صهیونیستی تماس می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز بعدازظهر از شنبه، با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تلفنی گفتگو کرد. نتانیاهو در این باره اذعان کرد: «با بایدن صحبت کردم و او بر حمایت ایالات متحده از ما در جنگ تاکید کرد.»

رئیس‌جمهور آمریکا در گفتگو با نتانیاهو، تایید کرده که ایالات متحده در کنار اسرائیل است و کاملاًاز حق آن برای دفاع از خود حمایت می‌کند. / فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار