حمله گردان‌های عزالدین القسام به ۵۰ مقر ارتش اسرائیل-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

حمله گردان‌های عزالدین القسام به ۵۰ مقر ارتش اسرائیل

شاخه نظامی حماس خبر داد که نیرو‌های این جنبش، حملاتی را به صورت همزمان به بیش از ۵۰ مقر ارتش صهیونیستی انجام دادند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۹ - ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 07
کد خبر: ۲۰۷۳۵۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ گردان‌های عزالدین القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- شامگاه امروز شنبه نخستین بیانیه نظامی خود را در عملیات طوفان الاقصی صادر کرد.

خبرگزاری شهاب ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد، با توجه به پوشش موشکی گسترده و حمله به مراکز فرماندهی دشمن، مجاهدان القسام موفق شدند خط دفاعی دشمن را در هم بشکنند.

شاخه نظامی حماس همچنین خبر داد که نیرو‌های این جنبش به صورت هماهنگ، حملاتی را به صورت همزمان به بیش از ۵۰ مقر در لشکر غزه و منطقه جنوب ارتش صهیونیست انجام دادند.

بر اساس این بیانیه، در پی این حمله، خطوط دفاعی این لشکر در هم شکست و نیرو‌های حماس همچنان در ۲۵ منطقه، با صهیونیست‌ها درگیر هستند و بیشتر درگیری‌ها در پایگاه «رعیم» است که مقر لشکر صهیونیست‌ها در غزه است.

صبح امروز، بعد از انتشار خبر‌ها درباره حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل کتائب از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

به گفته فرمانده کل کتائب القسام، «در حمله اول عملیات طوفان الاقصی به مواضع دشمن، فرودگاه‌ها و استحاکاماتشان بیش از ۵ هزار موشک و راکت شلیک شد».

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی لحظاتی پیش از افزایش تلفات صهیونیست‌ها در پی عملیات بزرگ نیرو‌های حماس در شهرک‌های صهیونیست‌نشین، به ۱۰۰ کشته و بیش از ۸۰۰ زخمی خبر داد.

در این میان «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام به شبکه الجزیره گفت که عملیات «طوفان الاقصی» در مرحله اول خود قرار دارد.

«صالح العاروری»، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس نیز به این شبکه خبری گفت: «حماس شمار زیادی اسیر اسرائیلی از جمله افسران عالیرتبه در اختیار دارد، آنچه در اختیار داریم، همه اسرای ما را در زندان‌های اسرائیل آزاد خواهد کرد».

در همین حال یک منبع وابسته به حماس در مصاحبه با رسانه‌های فلسطینی اعلام کرد که بیش از ۵۰ صهیونیست در عملیات امروز (شنبه) نیرو‌های مقاومت اسیر شده‌اند.

به گفته این منبع حماس، نیرو‌های مقاومت فلسطین حداقل ۵۳ نفر از ساکنان فلسطین اشغالی شامل چندین نفر از نظامیان رژیم صهیونیستی را اسیر گرفته و به نوار غزه منتقل کردند. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار