توقف موقت صدور مجوز خریدوفروش آنلاین طلا / اعلام ضوابط جدید تا ۵۰ روز دیگر خانه‌های مناطق ۴ و ۵ تهران گران شد + جدول قیمت‌ها ۷۹۲۸ قطعه سکه تمام و ربع ضرب ۱۴۰۳ در حراج مرکز مبادله فروخته شد + قیمت جزئیات فروش محصولات سایپا و پارس خودرو ویژه دهه فجر واکنش سازمان برنامه و بودجه به افزایش یارانه‌ها توضیحات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران درباره طرح «وفاق مهر» معرفی بی وای دی سیل ۰۶ جی تی در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۳ + عکس افزایش باورنکردنی قیمت آیفون ۱۶ / رشد ۵۰ میلیونی قیمت‌ها پس از رجیستری + جدول قیمت وزیر راه: پیگیر برقراری پرواز پاریس هستیم/ ارتباط ایران ایر با لغو پرواز تهران - پاریس شایعه است بادنجان رکورددار گرانی خوراکی‌ها شد قیمت طلا، سکه و ارز امروز پنجشنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۳ + جدول  قیمت طلا آبشده نقدی، امروز ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ واکنش سازمان هواپیمایی کشوری به لغو پرواز تهران-پاریس: فرانسه دلیل روشنی اعلام نکرده است قیمت دلار مبادله‌ای امروز ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ مه‌گرفتگی پرواز‌های فرودگاه مشهد را متوقف کرد

لزوم آزادسازی قیمت خودرو در کنار واردات با تعرفه پایین

نماینده مجلس گفت: آزادسازی قیمت خودرو در کنار واردات با تعرفه بین ۱۵تا ۲۰ درصد باید باشد تا رقابت سالم ایجاد شود‌.
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۳ - ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 10
کد خبر: ۲۰۷۹۲۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ امشب برنامه فرامتن به موضوع زیان انباشته خودروسازان و میزان واردات خودروهای نو و کارکرده با حضور جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس و اسماعیل شجاعی کارشناس خودرو پرداخت.

در این برنامه جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس گفت: خودروسازان امروز آنقدر قدرتمند شده اند که امکان رقابت با آنها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه من با آزاد سازی قیمت خودرو موافق هستم گفت: اما باید در کنار آن واردات خودرو با تعرفه های معقول و منطقی وجود داشته باشد.

نماینده مجلس ادامه داد: ۵۰ سال است که دولت از خودروسازی حمایت کرده است اگر واردات درست و منطقی صورت گیرد خود به خود رقابت سالم ایجاد می شود و کیفیت خودروها هم افزایش می یابد‌.

رشیدی کوچی اظهار کرد: پشت پرده واردات مافیا است و هنوز مشخص نیست واردات انجام می شود.

این نماینده مجلس اظهار کرد : علت اساسی بی کیفیت بودن محصولات، نبود رقابت و وجود انحصار در این بخش است.

شجاعی کارشناس خودرو هم در ادامه این برنامه گفت: زیان انباشته ایران خودرو حدودا ۱۵۶ هزار میلیارد ریال و سایپا ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است .

وی تاکید کرد: اگر واگذاری این دوبنگاه اقتصادی را به بخش خصوصی انجام دهیم به طور قطع شاهد افزایش چشم گیر کیفیت خواهیم بود و این درحالی است که باید از مدیران و کارشناسان صالح و کارآمد در این بخش استفاده کنیم.دولت دخالت خود را باید قطع کند و از افراد متخصص استفاده کند.

شجاعی افزود: ۸۰۰ قطعه ساز داریم که آماده هستند به حوزه خودروسازی کشور کمک کنند./باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر