صدور مجوز سلاح‌های شکاری و ورزشی از مهر ۱۴۰۴ توسط فراجا در کدام کشور‌ها تعداد زنان از مردان بیشتر است؟ رای نهایی در پرونده کلثوم اکبری صادر شد نرخ‌های تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا در مهر ماه اعلام شد + جزئیات  طوفان و گردوغبار مدارس زابل را در اول مهر تعطیل کرد نتیجه آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد مدارس تهران تک‌شیفتی می‌شوند هشدار نارنجی هواشناسی برای شمال کشور؛ بارش‌های شدید و سیلاب در راه است احکام متهمان حادثه هشتم مهر زاهدان صادر شد جاده چالوس مسدود شد بازگشت ساعت فعالیت مترو تهران به روال عادی از اول مهرماه هر ۵ دقیقه یک ایرانی به آلزایمر مبتلا می‌شود/سونامی آلزایمر در راه است آغاز موج بازگشت مسافران تعطیلات پایان تابستان/ هشدار پلیس نسبت به تبعات شتاب‌زدگی رانندگان هر دو مسیر تونل نیایش تهران امشب مسدود است ماجرای سکته کلثوم اکبری در زندان؛ این زن در آخرین جلسه محاکمه از حال رفت! + فیلم تصاویری از سرنوشت تلخ دریاچه ارومیه + ویدئو

ساختار و تشکیلات اداری آموزش و پرورش اصلاح می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور ارتقای بهره‌وری و بهبود نظامات مدیریتی آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش را مکلف کردند تا ساختار و تشکیلات اداری خود را بازمهندسی و اصلاح نماید.
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۱ - ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 22
کد خبر: ۲۰۹۷۸۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز (یک‌شنبه،۳۰مهر) مجلس شورای اسلامی، ماده ۹۱ لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور ارتقای بهره‌وری و بهبود نظامات مدیریتی آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش را مکلف کردند تا ساختار و تشکیلات اداری خود را بازمهندسی و اصلاح نماید.

ماده ۹۱ - به منظور ارتقای بهره وری و بهبود نظامات مدیریتی آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش مکلف است، ساختار و تشکیلات اداری خود را متناسب با مأموریت‌های مقرر در سند تحول بنیادین در کلیه سطوح و تحقق تربیت تمام ساحتی با تأکید بر موارد زیر، تا پایان سال اول برنامه بازمهندسی و اصلاح نماید و پیشنهاد اصلاحی را پس از تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور به تصویب هیأت وزیران برساند.

بند (الف) - استقرار الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین با تأکید بر پیوند مدرسه با نهاد مسجد، نهاد‌های مذهبی، انقلابی، فرهنگی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گروه‌های جهادی و خانواده و جلب مشارکت‌های آموزشی و تربیتی مردمی و اعطای اختیارات مالی، مدیریتی، آموزشی و پرورشی لازم به مدارس مربوط

بند (ب) - اصل مدرسه محوری با تأکید بر تقویت مدارس دولتی

بند (پ) - حذف ساختار‌های غیرضرور و موازی در ستاد، استان‌ها و مناطق

بند (ت) - اعطای اختیارات اداری و مالی لازم و تقویت سطح تصمیم گیری به ارکان مدرسه در جهت تحقق مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله

(ث) - بکارگیری فناوری‌های نوین در ارائه خدمات اداری و آموزشی و پرورشی و سامانه سپاری خدمات و فرایند‌های کاری با تأکید بر تکمیل و یکپارچه سازی نظام آماری و سامانه‌های کاربردی آموزش و پرورش.

بندالحاقی- ایجاد بستر مناسب برای فعالیت خیرین مدرسه یار و واقفین آموزشی و تربیتی و نیز مراکز نیکوکاری. / فارس

ارسال نظر