یکطرفه شدن جاده چالوس از ساعت ۱۲ امروز رگبار باران و وزش باد در برخی استان‌ها/دما در نیمه شرقی کاهش می‌یابد وضعیت آب‌ و هوا و جاده‌ها، امروز ۶ فروردین ۱۴۰۴؛ ترافیک سنگین در محور چالوس و آزاد راه تهران - شمال جانشین فرمانده انتظامی: وجود اتباع خارجی غیر مجاز بسیار خطرناک است و جرم محسوب می‌شود مقام‌های بهداشتی: میزان ابتلا به سل پس از همه‌گیری کووید به شکل نگران‌کننده‌ای افزایش یافته است توقف سفر‌های دریایی؛ تردد مسافری به هرمز و قشم ممنوع شد پیش‌بینی وضعیت هوا طی چند روز آینده افزایش تلفات جاده‌ای در نوروز؛ ۳۳۴ فوتی و بیش از ۸۳۰۰ مجروح ساعت کاری ادارات و بانک‌ها از ۵ فروردین ۱۴۰۴ اعلام شد هواشناسی ایران ۵ فروردین؛ هشدار بارش‌های رگباری و کاهش دما در ۸ استان شرایط جدید رتبه‌بندی مدارس / برنامه ارتقای کیفیت مدارس بارش باران و رعد و برق در برخی استان‌ها/ وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور تمدید محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمال تا ۱۶ فروردین کدام استان‌ها بیش‌ترین مسافران نوروزی را دارند؟ دستگیری ۲۲ نفر از عوامل اصلی نفرت‌پراکنی و فتنه قومی در آذربایجان‌غربی

ساختار و تشکیلات اداری آموزش و پرورش اصلاح می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور ارتقای بهره‌وری و بهبود نظامات مدیریتی آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش را مکلف کردند تا ساختار و تشکیلات اداری خود را بازمهندسی و اصلاح نماید.
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۱ - ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 22
کد خبر: ۲۰۹۷۸۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز (یک‌شنبه،۳۰مهر) مجلس شورای اسلامی، ماده ۹۱ لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور ارتقای بهره‌وری و بهبود نظامات مدیریتی آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش را مکلف کردند تا ساختار و تشکیلات اداری خود را بازمهندسی و اصلاح نماید.

ماده ۹۱ - به منظور ارتقای بهره وری و بهبود نظامات مدیریتی آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش مکلف است، ساختار و تشکیلات اداری خود را متناسب با مأموریت‌های مقرر در سند تحول بنیادین در کلیه سطوح و تحقق تربیت تمام ساحتی با تأکید بر موارد زیر، تا پایان سال اول برنامه بازمهندسی و اصلاح نماید و پیشنهاد اصلاحی را پس از تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور به تصویب هیأت وزیران برساند.

بند (الف) - استقرار الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین با تأکید بر پیوند مدرسه با نهاد مسجد، نهاد‌های مذهبی، انقلابی، فرهنگی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گروه‌های جهادی و خانواده و جلب مشارکت‌های آموزشی و تربیتی مردمی و اعطای اختیارات مالی، مدیریتی، آموزشی و پرورشی لازم به مدارس مربوط

بند (ب) - اصل مدرسه محوری با تأکید بر تقویت مدارس دولتی

بند (پ) - حذف ساختار‌های غیرضرور و موازی در ستاد، استان‌ها و مناطق

بند (ت) - اعطای اختیارات اداری و مالی لازم و تقویت سطح تصمیم گیری به ارکان مدرسه در جهت تحقق مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله

(ث) - بکارگیری فناوری‌های نوین در ارائه خدمات اداری و آموزشی و پرورشی و سامانه سپاری خدمات و فرایند‌های کاری با تأکید بر تکمیل و یکپارچه سازی نظام آماری و سامانه‌های کاربردی آموزش و پرورش.

بندالحاقی- ایجاد بستر مناسب برای فعالیت خیرین مدرسه یار و واقفین آموزشی و تربیتی و نیز مراکز نیکوکاری. / فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار