۱۰ شب ۱۰ منبر/ علوی تهرانی: امامت قطب نمای هدایت در اسلام است-راهبرد معاصر

۱۰ شب ۱۰ منبر/ علوی تهرانی: امامت قطب نمای هدایت در اسلام است

مراسم عزاداری شب دوم محرم شب گذشته یکشنبه ۱۰ شهریورماه با سخنرانی حجت‌الاسلام سید محمود علوی تهرانی در مسجد امیر (ع) برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 02
کد خبر: ۲۱۰۵۳

به گزارش راهبرد معاصر، محشر؛ ویژه‌نامه ماه محرم خبرگزاری فارس: مراسم عزاداری شب دوم محرم شب گذشته یکشنبه ۱۰ شهریورماه با سخنرانی حجت‌الاسلام سید محمود علوی تهرانی و مدیحه سرایی سیدمهدی میرداماد در مسجد امیر (ع) برگزار شد.

 

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام علوی تهرانی سخنران مذهبی در این مراسم طی سخنرانی با موضوع «امامت، روح غدیر» اظهارداشت: در جلسه گذشته اعلام شد که آنچه درباره غدیرخم از نسلی به نسل دیگر انتقال پیدا کند، پدران برای فرزندان نقل کنند براساس فرمایش امام رضا(ع) آن است که غدیرخم آزمون امت اسلام بود لذا امامت شاخص و ملاک است.

 

وی افزود: در هر غدیری انسان خود را با امامت می‌سنجند و قطب نمای ما برای هدایت، امامت است اگر در مسیر باشیم هدایت شده‌ایم.

 

علوی تهرانی گفت: امام صادق (ع) از اصحاب سوال کردند: «روزی که خداوند به واسطه آن به واسطه او بنای اسلام را مستحکم کرد می‌شناسید، آن روزی که خداوند گلدسته دین را ظاهر کرد می‌شناسید، آن روزی که خدا برای ما و شیعیان و پروان ما عید قرار داد را می‌شناسید» پاسخ دادند: اهل بیت رسول خدا (ص) بهتر می‌دانند اما از باب جواب گفتند: «آن روز عید فطر یا عید قربان است» حضرت فرمودند: «خیر، این دو روز با شرافت هستند اما روز ظهور گلدسته دین با شرافت‌تر است و آن روز ۱۸ ذی‌الحجه است».

 

این سخنران مذهبی تصریح کرد: انسان در قنوت عید فطر می‌خواند: « الَّذی جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمینَ عیداً وَ لِمُحَمَّدٍ صَلَّی اللّهُ عَلَیْهِ وَ الِهِ ذُخْراً وَ شَرَفاً وَ کَرَامَةً وَ مَزِیْداً ؛ روزی که قرارش دادی برای مسلمانان عید و برای محمد - که درود خدا بر او و خاندانش باد ذخیره و شرف و بزرگی و فزونی مقام» یعنی عید فطر برای شیعیان عید است اما برای پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) کرامت است اما براساس روایت، غدیر برای اهل بیت(ع) نیز عید است.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار