چرا نتانیاهو به دنبال نسل‌کشی در غزه است؟-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است
علی بیگدلی، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» پاسخ داد:

چرا نتانیاهو به دنبال نسل‌کشی در غزه است؟

علی بیگدلی، کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه عمر سیاسی و تاریخ‌مصرف نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پایان یافته است، گفت: نتانیاهو برای اینکه از خود یادگاری برای صهیونیست‌ها باقی بگذارد و شاید به بهانه آن از فرجام آنچه در انتظارش است رهایی یابد، دست به نسل‌کشی در غزه زده است و به همین دلیل به‌هیچ‌وجه آتش‌بس را نمی‌پذیرد.
علی بیگدلی؛ کارشناس مسائل بین‌الملل
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 29
کد خبر: ۲۱۰۶۳۵

چرا نتانیاهو به دنبال نسل‌کشی در غزه است؟

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ تشدید کشتارهای هولناک در تاریکی مطلق شب علیه مردم بی دفاع نوار غزه، بیانگر شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف تهاجمی خود و تضعیف مقاومت و نیروهای قهرمان گردان های قسام است که با تمام قدرت و اراده و شجاعت بی‌نظیر تلاش‌ها برای یورش به غزه را ناکام گذاشتند.


عزت الرشق، از رهبران حماس در این باره گفت: بنیامین نتانیاهو و ارتش شکست‌خورده‌اش نمی‌توانند هیچ گونه دستاورد نظامی محقق کنند و در نتیجه تشدید تروریسم، کشتار و نسل کشی ارتش این رژیم علیه غیرنظامیان و  منازل مسکونی، تنها دلیلی بر ورشکستگی و نه قدرت این رژیم است.

نتانیاهو مایل به تداوم و گسترش جنگ است، زیرا برای دستاورد سازی به طولانی تر شدن زمان جنگ نیاز دارد تا نقطه ضعف هایش را در زمینه ناامنی در در اراضی اشغالی بپوشاند


علی بیگدلی، کارشناس مسائل بین‌الملل درباره حمله تقریباً گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و آینده حیات سیاسی نخست وزیر این رژیم به «راهبرد معاصر» گفت: بنیامین نتانیاهو در وضعیت فعلی نمی داند چه تصمیمی به نفعش است، زیرا به خوبی می داند بعد از پایان جنگ در غزه سرنوشت سیاسی وی به سرعت تغییر می کند و روزهای تاریکی پیش رو خواهد داشت. شاید به این دلیل خواستار تداوم جنگ است، اما نه به تنهایی بلکه با قبول مسئولیت سایر سیاستمداران و تأثیرگذاران در رژیم صهیونیستی.


وی افزود: عملیات «طوفان الاقصی» نقطه تاریکی در حیات سیاسی نتانیاهو ایجاد کرد، به همین دلیل در تلاش است با تداوم جنگ و البته حمایت هایی که از وی به وسیله سایر احزاب تندروی کابینه اش انجام می شود، برای خود دستاورد سازی کند.


کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: نتانیاهو مایل به تداوم و گسترش جنگ است، زیرا برای دستاورد سازی به طولانی تر شدن زمان جنگ نیاز دارد تا نقطه ضعف هایش را در زمینه ناامنی در در اراضی اشغالی بپوشاند و برای چند صباحی بیشتر وی را در قدرت نگاه دارد.


بیگلی گفت: عمر سیاسی و تاریخ مصرف نتانیاهو پایان یافته است و به مجرد پایان جنگ و آتش بس در غزه، پایان دوران قدرت نتانیاهو فرا می رسد، زیرا گروه های راست بسیار افراطی در کابینه نتانیاهو خواهان نابودی غزه و از ضعف امنیتی و اطلاعاتی نخست وزیر بسیار ناراضی و عصبانی هستند.


وی توضیح داد: در آخرین دور رأی گیری در کنست (مجلس رژیم صهیونیستی) که نتانیاهو در آن حضور یافت، یکی از رهبران بسیار تندروی این رژیم تأکید کرد، تل آویو دو دشمن دارد؛ ایران و غزه. به دلیل اینکه ایران از رژیم صهیونیستی دور است، باید غزه را نابود کرد و از بین برد.


کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: از نظر صهیونیست ها فلسطینیان هیچ حق و حقوقی در اراضی اشغالی ندارند. متأسفانه وضعیت به گونه ای است که صهیونیست های افراطی حتی پدیده فلسطین را برای رژیم صهیونیستی مازاد می دانند و تلاش می کنند به انحاء مختلف از وجود نتانیاهو برای ویرانی غزه استفاده کنند، در حالی که نتانیاهو به خوبی به این موضوع واقف است بعد از جنگ سرنوشت خوبی ندارد.


بیگدلی توضیح داد: نتانیاهو برای اینکه از خود یادگاری برای صهیونیست ها باقی بگذارد، شاید به بهانه آن از فرجام آنچه در انتظارش است رهایی یابد، دست به نسل کشی در غزه زده است و به همین دلیل به هیچ وجه آتش بس را نمی پذیرد.


وی تصریح کرد: بعد از جنگ وضعیت نتانیاهو بسیار متزلزل است و بی شک به دادگاه کشیده می شود، زیرا نمی تواند از زیر بار پرونده های فساد اقتصادی و سیاسی خلاص شود و بر آن سرپوش بگذارد. در دوران نخست وزیری نتانیاهو رژیم صهیونیستی دچار چالش های عمیق شده و زخم های بسیار کاری خورده است.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار