دژپسند: راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق شاغلان الزاماتی را می‌طلبد-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

دژپسند: راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق شاغلان الزاماتی را می‌طلبد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق شاغلان دستگاه‌های اجرایی الزاماتی را می‌طلبد، هر چند که ما در سال 97 اطلاعاتی را در سامانه مذکور بارگذاری کرده‌ایم.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 02
کد خبر: ۲۱۱۳۴

به گزارش راهبرد معاصر ، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 11 شهریور) در پاسخ به سؤال محمدرضا صباغیان نماینده بافق درباره دلیل تأخیر در راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق شاغلان دستگاه‌های اجرایی گفت: من در این باره اشراف خوبی دارم.

 

وی افزود: متولی این کار سازمان امور اداری و استخدامی کشور است و باید تولیت این کار را این سازمان برعهده بگیرد.

وی تصریح کرد: همکارانم در سال 96 سامانه‌ای را برای ثبت حقوق شاغلان دستگاه اجرایی تنظیم کردند که بر همین اساس بخشنامه‌های متعددی در این باره صادر شده است، ضمن اینکه متناسب با ضوابط و شرایط، در سامانه مذکور بارگذاری اطلاعات انجام شده است.

 

دژپسند خاطرنشان کرد: بارگذاری اطلاعات مربوط به حقوق شاغلان دستگاه‌های اجرایی در سال 97 انجام شده است و دستگاه‌ها وقت داشتند این کار را انجام دهند، هر چند این کار الزاماتی را می‌طلبد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود:‌در دولت و قوه مجریه موضوع ثبت حقوق شاغلان دستگاه‌های اجرایی در سامانه مذکور خیلی جدی دنبال می‌شود.

 

وی یادآور شد: جمع‌آوری اطلاعات در مقیاس وسیع و گسترده باید در قالب سامانه‌ای باشد که امکان بارگذاری اطلاعات توسط تمامی دستگاه‌ها وجود داشته و قابل اعمال مدیریت توسط دستگاه‌ها باشد البته برای دستگاه‌ها نیز باید امکان نظارت فراهم باشد. براین اساس سازمان امور اداری و استخدامی در سال اول اجرای برنامه یعنی96 به این مهم دست یافت البته دستگاه‌های اجرایی باید برای تحقق آن همکاری کنند.

 

دژپسند افزود: دستگاه‌های اجرایی تنها تحت پوشش قوه مجریه نبودند بلکه قوای سه‌گانه، نیروهای نظامی و اطلاعاتی، شهرداری و نهادهای عمومی را شامل می‌شدند و پیش از این هیچگونه ارتباط منظم و اداری میان این امور با سازمان امور اداری و استخدامی نداشتند هر چند باید اطلاعات بارگذاری می‌شد اما در سایر قوا در این رابطه مقاومت وجود داشت، قوه قضائیه، نهادها و شهرداری‌ها باید اطلاعات را بارگذاری می‌کردند، در واقع قوه قضائیه به دلیل اینکه در آستانه تغییرمدیریت بود بنابراین در سال گذشته بارگذاری حقوق و دستمزد انجام نشد.

 

وی اظهار داشت: در سال جاری با پیگیری‌های صورت گرفته وزیر دادگستری مطرح کرد که رئیس قوه دستور انجام کار را داده اما هنوز انجام نشده است. همچنین شهرداری‌ها، بنیادها و موسساتی که از نظر قانون تحت سرپرستی مقام معظم رهبری هستند مطرح کردند که باید دستورات لازم انجام شود. صدا و سیما نیز یکی از این دستگاه‌ها است که هر چند برای شفافیت تلاش کرد اما هنوز بارگذاری آن محقق نشده است.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی یادآور شد: بنابراین صدا و سیما، شرکت‌های تابعه، قرارگاه‌های سازندگی، ستاد فرمان اجرایی امام و اشخاص عمومی وابسته به آنها تاکنون هیچ اطلاعاتی را در مورد حقوق و دستمزد بارگذاری نکرده‌اند و پس از 3 سال هنوز اطلاعات آنها کامل نشده است.

 

وی تصریح کرد: در واقع دولت اراده جدی برای بارگذاری حقوق و دستمزد در سامانه دارد و سازمان برنامه و بودجه نیز تمامی اقدامات لازم را انجام داده است، نیاز است دستگاه‌ها در این رابطه همکاری لازم را داشته باشند.

منبع : فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده