سهم ۵۰ درصدی موتورسواران از تصادفات فوتی پایتخت-راهبرد معاصر
داروی جدید در آزمایش‌ها، ممکن است روند پیشرفت بیماری پارکینسون را کند کند قاضی پرونده چای دبش: پاسخ بانک‌های شاکی به استعلام‌ها متناظر با سوالات دادگاه تنظیم نشده است خبر جدید وزیر ارشاد درباره هنرمندان ممنوع الفعالیت سازمان هدفمندی یارانه‌ها: مردم حتما حساب بانکی خود را برای دریافت یارانه چک کنند عارف: راهبرد دولت این است که اصلاح قیمت‌ها به سه دهک پایین جامعه آسیبی نرساند کلاس‌های جبرانی دانشگاه‌ها چگونه تشکیل خواهد شد؟ قصاص برای عامل جنایت در بازی خرس وسطی فیلم / گل اول مس رفسنجان به پرسپولیس در دقیقۀ ۴ پیاده‌روی روزانه می‌تواند افسردگی را کاهش دهد لحظهٔ هجوم خودرو به میان جمعیت در آلمان با دست‌کم ۱۱ کشته + فیلم وقوع زلزله ۴ ریشتری در هفتکل ایران ۱۵ - ۱۱ پرتغال/ صعود واترپلو ایران به نیمه نهایی سطح ۲ کاپ جهانی  برتری استقلال مقابل آلومینیوم در ۴۵ دقیقه اول  تساوی یک نیمه‌ای هوادار و نساجی ترکیب آلومینیوم و استقلال اعلام شد

سهم ۵۰ درصدی موتورسواران از تصادفات فوتی پایتخت

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۵۰ درصد از تصادفات فوتی پایتخت مربوط به موتورسیکلت سواران است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 20
کد خبر: ۲۱۴۴۶۳

به گزارش راهبرد معاصر، سرهنگ رابعه جوانبخت رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همیشه در خصوص موتورسیکلت سواران این جمله مطرح است که اگر اشتباه و تخلفی که منجر به حادثه شود از سوی راکب موتورسیکلت روی دهد شاید آخرین اشتباه او باشد و دیگر فرصت جبران را نخواهد داشت و به عبارتی باید بگوییم که اولین اشتباه او آخرین اشتباه است و فرصتی برای جبران ندارد.

 

وی بیان داشت: در واقع تصمیماتی که راکب موتورسیکلت می‌گیرد بسیار حائز اهمیت است و لازم است؛ راکبین موتورسیکلت در ترددهای روزانه خود احتیاط لازم را داشته باشند.

 

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بررسی آمار شش ماه سال جاری شهر تهران حکایت از این موضوع دارد که ۵۰ درصد از تصادفات فوتی پایتخت فقط به موتورسیکلت سواران اختصاص دارد.

 

سرهنگ جوانبخت افزود: همچنین در همین مدت ۶۴ درصد از تصادفات جرحی و ۱۳ درصد از تصادفات خسارتی نیز به راکبین موتورسیکلت در شهر تهران باز می‌گردد.

 

وی گفت: این اعداد، قابل توجه و مهم هستند و همه راکبین موتورسیکلت باید با توجه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تردد کرده و از عجله و شتاب و سرعت و حرکات خطرناک جدا خودداری کنند.

 

سرهنگ جوانبخت بیان داشت: اگر بخواهیم این آمار را بر اساس نوع راه رصد کنیم می‌بینیم که ۵۹ درصد از تصادفات موتورسواران در معابر بزرگراهی شهر تهران روی می‌دهد. بارها گوشزد کرده‌ایم که معابر بزرگراهی مناسب تردد موتورسواران نیست و طراحی نشده‌اند چرا که سرعت در بزرگراه‌ها بالاست و موتور سیکلت نیز به علت عدم پایداری و نداشتن ایمنی لازم در سرعت‌های بالا بحث عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و واژگونی روی داده و باعث حوادث ناگوار می‌شود.

 

وی به راکبین موتورسیکلت توصیه داشت که از معابر بزرگراهی به دلیل عدم پایداری و برهم خوردن تعادل و همچنین عدم دید کافی دیگر رانندگان و بحث واژگونی‌ها تردد نکنند./ مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر