وزارت نیرو استخدام می‌کند + جزییات افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند یارانه خود را جدا کنند ایران خودرو: تولید سورن پلاس به‌زودی متوقف می‌شود دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور: بخشی از سد‌های کشور در آستانه بحران قرار گرفته‌اند زمان واریز معوقات بازنشستگان / معوقات کدام بازنشستگان پرداخت می‌شود؟ قیمت جدید طلا و سکه ۱۱ خردادماه ۱۴۰۴ / کاهش قیمت سکه مبلغ جدید یارانه نقدی برای دهک‌های اول تا نهم اعلام شد / زمان واریز یارانه نقدی خرداد ۱۴۰۴ قیمت جدید دلار، یورو و سایر ارز‌ها امروز ۱۱ خرداد ۱۴۰۴ آخرین قیمت ارز‌ها در بازار تجاری / کاهش نرخ دلار مدیرعامل ایران خودرو: بدون افزایش قیمت، نمی‌توانیم خودرو بفروشیم قیمت دلار مبادله‌ای، امروز ۱۱ خرداد ۱۴۰۴ معامله ۵۹۰ کیلوگرم شمش طلا و نقره در بورس کالا قیمت جدید طلا و سکه ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۴ گمرک: تمامی ممنوعیت‌ها برای واردات تلفن همراه برداشته شد اطلاعیه بانک مرکزی درباره بانک آینده

تامین منابع مالی ساخت ۲۴۰۰ کیلومتر خط‌آهن از محل فروش نفت

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از تامین اعتبار ۵.۹ میلیارد یورویی برای تکمیل پروژه‌های ریلی از جمله رشت-آستارا از محل فروش نفت خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۴ - ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 19
کد خبر: ۲۱۹۲۵۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ خیرالله خادمی در نشست خبری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته با بیان این‌که قرارداد 180 هزار میلیارد تومان پروژه امضای شده است، اظهار کرد: ارزش روز این پروژه‌ها حدود 500 هزار میلیارد تومان است.

وی با یادآوری اعتبار 22 هزار و 600 میلیارد تومانی شرکت ساخت،‌ ادامه داد: برای امسال نیز 24 هزار میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: از محل فروش نفت 5.9 میلیارد یورو برای تکمیل پروژه‌های ریلی در نظر گرفته شده است. طول این پروژه‌ها 2400 کیلومتر ا ست که با تکمیل آنها ظرفیت ترانزیت ریلی بار از 50 به 94 میلیون تن افزایش می‌یابد.

به گفته وی،‌ این پروژه‌ها شامل خط‌آهن رشت - آستارا، چابهار-مشهد، شیراز-بوشهر و رفع گلوگاه راه‌آهن جنوب در دورود به خرم آباد و خوزستان است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از قرارداد با شرکت داخلی برای تامین سیگنالینگ خطوط ریلی مطابق با استانداردهای راه‌آهن خبر داد و به بومی‌سازی تولید ریل و سوزن اشاره کرد و افزود: موافقت‌نامه اولیه برای آزادراه‌های پردیس-هراز، همدان-کرمانشاه و ارومیه- تبریز انجام شده است.

خادمی با بیان این‌که زیرساخت‌های کشور برای حمل‌ونقل داخلی و ترانزیت کافی نیست، اضافه کرد: زمانی همه خطوط تجارت دنیا از ایران عبور می‌کرد، همین حالا هم نزدیک‌ترین، ایمن‌ترین و راحت‌ترین مسیرها از ایران می‌گذرد، اما ما باید کریدورها را در مقایسه با کریدورهای دنیا تکمیل کنیم. شاهد رقابت کریدورها در خاورمیانه هستیم، با توجه به موقعیتی که ایران دارد نیازی به تبلیغ نداریم و اگر کریدورها را بسازیم، صاحب بار از آن استفاده می‌کند./تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار