اعلام نرخ مصوب بلیط اتوبوس برای سفر‌های اربعین به مرز چذابه مبلغ و شرایط وام اربعین دانشجویی اعلام شد + جزئیات زمان شارژ کالابرگ الکترونیک دهک‌های چهارم تا هفتم اعلام شد شرایط خرید ارز اربعین در «بله» اعلام شد آخرین قیمت‌ها در بازار تجاری/ دلار توافقی چند شد؟ دادستان کل کشور: افزایش قیمت برنج در شرایط فعلی به هیچ‌عنوان قابل قبول نیست جزئیات دریافت تسهیلات مسکن کارگری واریز حقوق تیر بازنشستگان از فردا یکشنبه ۲۹ تیر خرید طلای آنلاین شرطی شد + جزئیات قیمت سکه امروز شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴ / نیم سکه چند شد؟ قیمت طلا امروز شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴ / طلای ۱۸ عیار چقدر افزایش داشت؟ عبور مصرف برق از ۸۰ هزار مگاوات / استان‌های پر مصرف کدام‌اند؟ قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴ + جدول قیمت سکه پارسیان، امروز ۲۸ تیر ۱۴۰۴ آبفا: ذخایر سد‌های تهران در پایین‌ترین وضعیت خود قرار دارد/ مجتمع‌های مسکونی چند طبقه، مخزن و پمپ نصب کنند

تامین منابع مالی ساخت ۲۴۰۰ کیلومتر خط‌آهن از محل فروش نفت

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از تامین اعتبار ۵.۹ میلیارد یورویی برای تکمیل پروژه‌های ریلی از جمله رشت-آستارا از محل فروش نفت خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۴ - ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 19
کد خبر: ۲۱۹۲۵۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ خیرالله خادمی در نشست خبری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته با بیان این‌که قرارداد 180 هزار میلیارد تومان پروژه امضای شده است، اظهار کرد: ارزش روز این پروژه‌ها حدود 500 هزار میلیارد تومان است.

وی با یادآوری اعتبار 22 هزار و 600 میلیارد تومانی شرکت ساخت،‌ ادامه داد: برای امسال نیز 24 هزار میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: از محل فروش نفت 5.9 میلیارد یورو برای تکمیل پروژه‌های ریلی در نظر گرفته شده است. طول این پروژه‌ها 2400 کیلومتر ا ست که با تکمیل آنها ظرفیت ترانزیت ریلی بار از 50 به 94 میلیون تن افزایش می‌یابد.

به گفته وی،‌ این پروژه‌ها شامل خط‌آهن رشت - آستارا، چابهار-مشهد، شیراز-بوشهر و رفع گلوگاه راه‌آهن جنوب در دورود به خرم آباد و خوزستان است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از قرارداد با شرکت داخلی برای تامین سیگنالینگ خطوط ریلی مطابق با استانداردهای راه‌آهن خبر داد و به بومی‌سازی تولید ریل و سوزن اشاره کرد و افزود: موافقت‌نامه اولیه برای آزادراه‌های پردیس-هراز، همدان-کرمانشاه و ارومیه- تبریز انجام شده است.

خادمی با بیان این‌که زیرساخت‌های کشور برای حمل‌ونقل داخلی و ترانزیت کافی نیست، اضافه کرد: زمانی همه خطوط تجارت دنیا از ایران عبور می‌کرد، همین حالا هم نزدیک‌ترین، ایمن‌ترین و راحت‌ترین مسیرها از ایران می‌گذرد، اما ما باید کریدورها را در مقایسه با کریدورهای دنیا تکمیل کنیم. شاهد رقابت کریدورها در خاورمیانه هستیم، با توجه به موقعیتی که ایران دارد نیازی به تبلیغ نداریم و اگر کریدورها را بسازیم، صاحب بار از آن استفاده می‌کند./تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار