تامین منابع مالی ساخت ۲۴۰۰ کیلومتر خط‌آهن از محل فروش نفت-راهبرد معاصر
چه خودرو‌هایی شرایط فروش خارج از سامانه را دارند؟ سازمان هدفمندی یارانه‌ها: مردم حتما حساب بانکی خود را برای دریافت یارانه چک کنند عرضه اولیه سهام زاگرس دارو پارسیان در فرابورس ایران + جزییات وزیر نیرو: ۶ هزار مگاوات برق تا تابستان آتی وارد شبکه می‌شود طرح فروش نقدی و اقساطی مدیران خودرو دی ۱۴۰۳ + جدول و شرایط شرایط پیش فروش سایپا برای متقاضیان سامانه یکپارچه اعلام شد + جدول ممنوعیت فروش خودرو‌های وارداتی خارج از سامانه زیان ۲.۲ میلیارد دلاری سرقت رمزارز در ۲۰۲۴  ۴۴ میلیون نفر سود سهام عدالت گرفتند  قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۹/۳۰ قیمت مصوب میوه شب یلدا اعلام شد/ قیمت هندوانه، انار، خرمال، موز و نارنگی یارانه آذر واریز شد / دهک‌های چهارم تا نهم حسابشان را چک کنند شرایط فروش فوق العاده خودرو چانگان CS۳۵ تیپ ۳ واریز سود به بیش از ۴۴ میلیون مشمول سهام عدالت خاتمه یافت وزیر کار: ناترازی‌ها بیشتر از آنکه به شرایط امروز مربوط باشد، ریشه در برخی تصمیمات گذشته دارد

تامین منابع مالی ساخت ۲۴۰۰ کیلومتر خط‌آهن از محل فروش نفت

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از تامین اعتبار ۵.۹ میلیارد یورویی برای تکمیل پروژه‌های ریلی از جمله رشت-آستارا از محل فروش نفت خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۴ - ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 19
کد خبر: ۲۱۹۲۵۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ خیرالله خادمی در نشست خبری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته با بیان این‌که قرارداد 180 هزار میلیارد تومان پروژه امضای شده است، اظهار کرد: ارزش روز این پروژه‌ها حدود 500 هزار میلیارد تومان است.

وی با یادآوری اعتبار 22 هزار و 600 میلیارد تومانی شرکت ساخت،‌ ادامه داد: برای امسال نیز 24 هزار میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: از محل فروش نفت 5.9 میلیارد یورو برای تکمیل پروژه‌های ریلی در نظر گرفته شده است. طول این پروژه‌ها 2400 کیلومتر ا ست که با تکمیل آنها ظرفیت ترانزیت ریلی بار از 50 به 94 میلیون تن افزایش می‌یابد.

به گفته وی،‌ این پروژه‌ها شامل خط‌آهن رشت - آستارا، چابهار-مشهد، شیراز-بوشهر و رفع گلوگاه راه‌آهن جنوب در دورود به خرم آباد و خوزستان است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از قرارداد با شرکت داخلی برای تامین سیگنالینگ خطوط ریلی مطابق با استانداردهای راه‌آهن خبر داد و به بومی‌سازی تولید ریل و سوزن اشاره کرد و افزود: موافقت‌نامه اولیه برای آزادراه‌های پردیس-هراز، همدان-کرمانشاه و ارومیه- تبریز انجام شده است.

خادمی با بیان این‌که زیرساخت‌های کشور برای حمل‌ونقل داخلی و ترانزیت کافی نیست، اضافه کرد: زمانی همه خطوط تجارت دنیا از ایران عبور می‌کرد، همین حالا هم نزدیک‌ترین، ایمن‌ترین و راحت‌ترین مسیرها از ایران می‌گذرد، اما ما باید کریدورها را در مقایسه با کریدورهای دنیا تکمیل کنیم. شاهد رقابت کریدورها در خاورمیانه هستیم، با توجه به موقعیتی که ایران دارد نیازی به تبلیغ نداریم و اگر کریدورها را بسازیم، صاحب بار از آن استفاده می‌کند./تسنیم

ارسال نظر