نگرانی پنتاگون از هزینه رهگیری موشک‌ها و پهپادهای یمن-راهبرد معاصر
ترامپ: دوست دارم ایران را موفق ببینم؛ فقط نباید سلاح هسته‌ای داشته باشند جلالی: موافقتنامه جامع ایران و روسیه در سفر رئیس جمهور به مسکو امضا می‌شود واشنگتن‌پست: حماس از توافق پیشنهادی بایدن حمایت می‌کرد تا اینکه نتانیاهو خواسته‌های جدیدی را مطرح کرد بیانیه مهم حزب‌الله درباره مرحله جدید مقابله با رژیم صهیونیستی: منتظر روز‌های آینده باشید عراقچی در بدو ورود به ترکیه: اکنون در منطقه درک مشترکی وجود دارد | مسائل باید مسالمت‌آمیز حل شود وزیر خارجه ترکیه: احتمال درگیری میان تهران و تل آویو بالاست پنتاگون: هیچ نقشی در عملیات ترور یحیی سنوار نداشتیم نماینده ایران در سازمان ملل: صدام را با وضع آشفته از سوراخ زیرزمینی بیرون کشیدند | شهید سنوار در میدان نبرد، با لباس رزم و نه در مخفیگاه به مقابله با دشمن پرداخت خطیب زاده: ما برنامه نظامی هسته‌ای را دنبال نمی‌کنیم | خویشتن داری در برابر اسرائیل دیگر کارساز نیست رویترز: ترامپ در حال زمینه‌چینی برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات در صورت شکست است نامه ایران به سازمان ملل درباره اتهامات تل‌آویو علیه تهران: حمایت ایران از گروه‌های مقاومت کاملاً مطابق با حقوق بین‌الملل است روایت هاآرتص از نحوه به شهادت رسیدن «یحیی السنوار» در رفح عراقچی از قاهره به استانبول رفت ارتش اسرائیل به حالت آماده باش درآمد عراقچی: مشورت‌های امروز در مصر بسیار سازنده بود

نگرانی پنتاگون از هزینه رهگیری موشک‌ها و پهپادهای یمن

یک وبگاه آمریکایی بامداد چهارشنبه گزارش داد که پنتاگون نگران هزینه فزاینده و گزاف رهگیری و ساقط کردن پهپادها و موشک‌های شلیک‌شده توسط ارتش یمن است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 20
کد خبر: ۲۱۹۳۱۹

به گزارش راهبرد معاصر. وبگاه «پالتیکو» بامداد چهارشنبه گزارش داد که وزارت دفاع آمریکا نگران هزینه فزاینده و گزاف رهگیری و ساقط کردن پهپادها و موشک‌های شلیک‌شده توسط ارتش یمن است.

 

پالتیکو ضمن اشاره به انجام ۳۸ رهگیری توسط ناوهای نیروی دریایی آمریکا، نوشت: «یک موشک ۲ میلیون دلاری برای رهگیری پهپاد ۲ هزار دلاری یمنی‌ها استفاده می‌شود».

 

این وبگاه به نقل از مقام‌های پنتاگون توضیح داد: «مشکل هزینه سرنگونی پهپادهای یمنی‌ها باید حل شود و آمریکا باید گزینه‌های کم‌هزینه‌تر را بررسی کند».

 

در ادامه این گزارش آمده است: «یک مقام ارشد آمریکایی گفت که ۱۹ کشور از جمله دولت‌های عربی به کارگروه بین‌المللی برای حفاظت از کشتیرانی در دریای سرخ ملحق شده‌اند».

 

پالتیکو با بیان اینکه فقط ۹ کشور می‌خواهند که مشارکت آنها در کارگروه حفاظت از کشتیرانی در دریای سرخ عمومی باشد، افزود: «وضعیت برای کشورهای عربی به دلیل این باور که ائتلاف برای محافظت از کشتی‌های مرتبط با اسرائیل طراحی شده، پیچیده است».

 

پیش از این، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که ائتلافی متشکل از ۱۰ کشور برای مقابله با عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ ایجاد شده است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار