زلزله بخش‌هایی از استان مرکزی را لرزاند-راهبرد معاصر

زلزله بخش‌هایی از استان مرکزی را لرزاند

زلزله‌ای به بزرگی ۳.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین، ساعت ۲۰ و ۵۳ دقیقه و ۳۱ ثانیه امروز شنبه، ۱۴ بهمن ماه بخشی از استان مرکزی را لرزاند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۴ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 February 03
کد خبر: ۲۲۶۶۰۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ براساس اعلام مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله در موقعیت ۵۰.۱۱ طول جغرافیایی، ۳۴.۸۷ عرض جغرافیایی و در ۱۰ کیلومتری عمق زمین رخ داده است.

منطقه وقوع زلزله در فاصله ۲۱ کیلومتری شهرستان تفرش، ۲۸ کیلومتری شهرستان ساوه و و ۳۶ کیلومتری شهر غرق آباد از توابع شهرستان ساوه بوده است. محل وقوع زلزله مرز استان‌های مرکزی و قم حوالی، شهرستان تفرش بوده است.

امید محترمی مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی در اینباره به ایسنا گفت: وقوع زلزله‌هایی با این مقیاس جای نگرانی ندارد و خسارتی ایجاد نخواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم آرامش خود را حفظ کنند، افزود: از دقایق اولیه تیم‌های ارزیاب مدیریت بحران و هلال احمر برای اطمینان بیشتر به منطقه اعزام شده‌اند و از مردم درخواست می‌شود حتما محل اتصال دودکش وسایل گرمایشی را بازبینی کنند.

محترمی ادامه داد: همچنین مردم از خوابیدن زیر لوستر و اشیایی که احتمال سقوط آن‌ها وجود دارد اجتناب کرده و از خوابیدن کنار وسایل سنگین مانند کمد و نیز خوابیدن کنار پنجره خودداری کنند.

وی تصریح کرد: تا این لحظه گزارشی مبنی بر خسارت وارده از زلزله گزارش نشده است. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده