مشکلات افغانستان ناشی از حضور ۲۰ ساله آمریکا و ناتو است-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

مشکلات افغانستان ناشی از حضور ۲۰ ساله آمریکا و ناتو است

نماینده روسیه در اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو تأکید کرد مشکلات کنونی افغانستان ناشی از حضور ۲۰ ساله آمریکا و ناتو در این کشور است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 02
کد خبر: ۲۳۰۷۷۳

به گزارش راهبرد معاصر. «روسلان استروگانوف» عضو هیئت روسیه در پنجاه و پنجمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو تصریح کرد حضور نظامی 20 ساله آمریکا، انگلیس و سایر اعضای ناتو یکی از دلایل اصلی مشکلاتی است که اکنون افغانستان با آن مواجه است.

 

به گزارش «تاس»، استروگانوف در ین اجلاس گفت: غربی‌ها پس از خروج عجولانه از افغانستان ویرانی و فقر به‌جا گذاشتند و اکنون با بی‌شرمی مسئولیت را به گردن مقامات افغان می‌اندازند و تحویل کمک‌های بشردوستانه را به امتیازات سیاسی از کابل گره می‌زنند.

 

وی ضمن درخواست برای آزادی دارایی‌های توقیف شده افغانستان توسط آمریکا تاکید کرد مسکو با مقامات افغانستان تماس دارد و از آنها می‌خواهد که تعهداتشان را برای تشکیل یک نظام فراگیر عملی کنند.

 

این دیپلمات روس با اظهار اینکه اولویت مسکو ارتقای تلاش‌ها برای تقویت ثبات و امنیت در افغانستان است، تصریح کرد: تنها برقراری صلح پایدار در افغانستان است که توسعه مطلوب کل منطقه را تسهیل خواهد کرد.

 

«دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده‌ روسیه نیز چندی قبل در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفته بود آمریکا و متحدانش عامل اصلی فقر و جنگ طی دو دهه‌ گذشته در افغانستان هستند.

 

وزارت خارجه روسیه نیز تیرماه سال جاری در توئیترش نوشته بود: «جنگ‌های تحت رهبری یا حمایت آمریکا الگوی مشابهی دارند؛ شکست تحقیرآمیز یا عقب‌نشینی عجولانه که متحدان رها شده‌اند»./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار