سخنگوی دولت: از فرصت بودن با شهید رئیسی بی بهره شدیم-راهبرد معاصر

سخنگوی دولت: از فرصت بودن با شهید رئیسی بی بهره شدیم

سخنگوی دولت در دانشگاه شاهد گفت : همه ما از فرصت بودن با شهید آیت الله رئیسی بی بهره شدیم.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 10
کد خبر: ۲۴۴۷۷۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ علی بهادری جهرمی روز دوشنبه در دانشگاه شاهد در شهرستان ری در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان ( پرسش با دانشجو و پاسخ از سخنگوی دولت ) که به همت انجمن اسلامی این دانشگاه شکل گرفته بود در حضور دانشجویان اظهار داشت : چه شد که شهید رئیسی وقتی در میان ما بود، فقط، یکسره مورد نقد و سوال و انتقادات گسترده و حتی توهین و تخریب و امثال آن قرار می گرفت و چه شد که بعد از شهادت شهید رئیسی بخشی از اقداماتی که شهید رئیسی چه در طول ریاست قوه قضائیه و چه در دولت توانستند انجام بدهند، یک مقدار بیشتر به آن پرداخته شد؟

وی افزود: شهید رئیسی با ابراهیم رئیسی فرقی نمی‌‎کرد همان ابراهیم رئیسی بود که کار می کرد تا به این سرمنزلی که خدا به او هدیه کرد رسید و ما از این فرصت و غنیمت بی بهره شدیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: تورم در شروع دولت سیزدهم ۵۹.۳ درصد بوده که بی سابقه بود و  میانگین تورم چهار ساله که منتهی به دولت آقای رئیسی بود واقعا سابقه نداشته است.

بهادری جهرمی گفت: در سطوحی موفق شدیم وحدت کلمه ایجاد کنیم و گام هایی برداریم اما در سطح جنگ و عملیات رسانه‌ای و در حوزه سیاه نمایی و منفی نمایی، بزرگ کردن نقاط ضعف و تمرکز بر نقاط ضعف و مخفی و زیر سوال بردن نقاط قوت وحدت تقریبا نبود نتیجه آن می شود که حضرت آقا می گوید دلم سوخت.

وی افزود: فراز سخنان حضرت آقا در حرم امام خمینی (ره) برای ما روضه بود. واقعا به خاطر مظلومیت شهید رئیسی، جا داشت که آقا بگوید دلم سوخت. همه این ناراحتی یک طرف، ناراحتی این که رهبرمان دلش سوخت یک طرف.

 

سخنگوی دولت سیزدهم ضمن بیان دستاوردهای دولت گفت: زمان آغاز دولت سیزدهم، درخواست‌ها و اعتراضات باید در خیابان‌ها گفته می‌شد.

بهادری جهرمی یادآور شد: شهید رئیسی در شرایطی دولت را تحویل گرفتند که شرایط اقتصادی هم مناسب نبود.

وی افزود: آقای رئیسی اهل بگم بگم‌ها نبود؛ بهانه جویی نداشت و به اندازه توان خودش، همیشه وسط میدان بود.

سخنگوی دولت ادامه داد: رئیس جمهور شهید در عین حفظ استقلال نهادی، نگاه حزبی به دیگران نداشت.

جهرمی با بیان جزییاتی از خدمات شهید رئیسی گفت: در یک سال ظرفیت‌های ۳۰ استان مورد بازدید میدانی قرار گرفت و ظرف تقریباً ۱۰۰۰ روز، پنج هزار روستا به شبکه آب مصرفی وصل شدند.

وی سپس به هجمه‌های رسانه‌ای به رئیس جمهور شهید اشاره و اعتراف مجلس سنای آمریکا را در این زمینه یادآوری کرد و گفت: آنها اذعان کردند دولت سیزدهم مورد شدیدترین حملات رسانه‌ای تاریخ قرار گرفت؛ در حالی که تأثیر تحریم‌ها در این دولت کمتر و کم‌رنگ شد.

 

جهرمی اضافه کرد: همه دولت‌ها نقاط ضعف و قوتی داشتند؛ اما دولت سیزدهم علاوه بر پاسخگویی در قبال کارهای انجام شده، در بین قشر جوان و دانشجو امیدآفرینی هم داشت.

وی خاطرنشان کرد: امروز با وجود هرگونه اختلاف و تفاوت نظرها باید با یک صدا و هم پیمان مسیر گام دوم انقلاب را پیش ببریم.

در این ادامه این نشست آقای جهرمی به برخی سؤالات دانشجویان دانشگاه شاهد پاسخ گفت.

 

بهادری گفت: توثیق‌نامه و معرفی‌نامه یک امر کاملاً متعارف است و از گذشته نیز روال بوده و پیش از این نیز این اتفاق می‌افتاده است. نامه دولت نه در نفی سایر نامزدها، بلکه توثیق‌نامه‌ای بود که آن شخص کف صلاحیت لازم را از منظر امضاکنندگان دارد.

وی افزود: باید در نظر گرفت که این اقدام رسانه‌ای که در خصوص این نامه رخ داد، از کجا نشأت گرفته و چه جریانی آن را منتشر کرد و به طور گسترده به آن پرداخت.

در ادوار شاهد ثبت‌نام رییس مجلس، نایب رئیس، رییس کمیسیون و بسیاری از نمایندگان فعلی و سابق بودیم

بهادری جهرمی درباره ثبت‌نام برخی اعضای دولت در انتخابات ریاست‌جمهوری هم گفت: در دانشگاه باید حواسمان باشد برای ما سوژه سازی نکنند و ما خودمان با تحقیق به نظر برسیم. در همین دوره انتخابات و ادوار گذشته شاهد ثبت‌نام رییس مجلس، نایب رئیس، رییس کمیسیون و بسیاری از نمایندگان فعلی و سابق بودیم.

وی گفت: در برخی ادوار همزمان با رییس‌جمهور، معاون اول و برخی وزرا نیز با همراهی همدیگر در انتخابات ثبت‌نام می‌کردند. 

 

سخنگوی دولت در پاسخ به ثبت نام چندین نفر از اعضای دولت به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری تصریح کرد: این افراد این حق را دارند اگر احساس کنند که صلاحیت اداره کشور را دارند برای انتخابات ثبت نام نمایند و در فرآیند بررسی قرار گیرند در واقع این شورای نگهبان است که در مرحله اول و مردم در مرحله دوم صلاحیت یا عدم صلاحیت فرد را مورد بررسی قرار می‌دهند.

بهادری جهرمی تصریح کرد: میزان تورم در آغاز کار دولت ۵۹.۳ درصد بود میانگین تورم در دولت سیزدهم علی‌رغم این‌که عنوان شده بود که این آمار سه رقمی خواهد شد و به ۱۰۳ درصد می‌رسد به ۳۱ درصد کاهش پیدا کرد.

 

سخنگوی دولت در پاسخ به نتیجه بررسی‌های سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور نیز اظهار کرد: این موضوع در حوزه وظایف ستاد کل قرار دارد و مسیر بررسی‌ها دنبال می‌شود و ما نیز منتظر اعلام نتایج هستیم./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده