احتمال تشدید تحریم‌های نفتی روسیه از سوی آمریکا-راهبرد معاصر

احتمال تشدید تحریم‌های نفتی روسیه از سوی آمریکا

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در امور اقتصاد بین‌الملل طی اظهاراتی تأکید کرد که این کشور می‌تواند اقدامات محدودکننده علیه صادرات دریایی نفت روسیه را تشدید کند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۳ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 29
کد خبر: ۲۴۳۱۷۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ دیلیپ سینگ، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در امور اقتصاد بین‌الملل طی اظهاراتی تأکید کرد که این کشور می‌تواند اقدامات محدودکننده علیه صادرات دریایی نفت روسیه را تشدید کند.

سینگ هنگام سخنرانی در مؤسسه بروکینگز در واشنگتن گفت: زمانی که روسیه برای فرار از سقف قیمت (نفت) اقدام کرد، ما با شرکای خود برای تشدید (تحریم‌ها) همکاری کردیم و می‌توانیم اقدامات بیشتری در ارتباط با افزایش هزینه‌های روسیه که از ناوگان در سایه خود استفاده می‌کند، انجام دهیم.

این مقام آمریکایی گفت: تحلیلگران بخش انرژی و حتی خود مقامات روسی افزایش فعالیت‌های تحمیلی ما را با افزایش تخفیف نفت روسیه مرتبط می‌دانند.

وی افزود: در عین حال، حجم صادرات روسیه بالا باقی مانده است و این موضوع از جهش قیمتی که بسیاری در سال 2022 از آن بیم داشتند، جلوگیری کرد.

پس از شروع جنگ روسیه و اوکراین در سال 2022، آمریکا و متحدانش از جمله اعضای اتحادیه اروپا تصمیم به اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه گرفتند.

با وجود این تحریم‌ها که به منظور تضعیف قدرت و تأثیر روسیه در صحنه جهانی صورت گرفته است، ارزش پول این کشور شاهد افزایش بوده است./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار