واکنش ایران به حملات شب گذشته به صنعا و الحدیده یمن-راهبرد معاصر

واکنش ایران به حملات شب گذشته به صنعا و الحدیده یمن

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز حملات شب گذشته آمریکا و انگلیس به مناطقی در شهرهای صنعا و الحدیده یمن را شدیدا محکوم کرد و گفت: دولت‌های متجاوز مسؤول پیامدهای این جنایات علیه مردم یمن هستند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 31
کد خبر: ۲۴۳۳۵۲

به گزارش راهبرد معاصر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه حملات شب گذشته آمریکا و انگلیس به مناطقی در شهرهای صنعا و الحدیده یمن را که به شهادت و زخمی شدن دهها نفر منجر شد، شدیدا محکوم کرد.


کنعانی گفت: حمله متجاوزانه آمریکا و انگلیس به یمن و هدف قرار دادن شهروندان و غیرنظامیان، همزمان با تداوم حمایت نامحدود این دو کشور از استمرار جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و نیز منطقه رفح، با هدف گسترش ناامنی در منطقه و ممانعت از حمایت شرافتمندانه مردم و دولت نجات ملی یمن از ملت مظلوم فلسطین صورت می‌گیرد.


کنعانی تداوم نقض حاکمیت و تمامیت سرزمینی یمن و حمله به شهروندان این کشور را مصداق روشن نقض قوانین و مقررات ین‌المللی و نیز نقض حقوق بشر خواند و گفت: ؛دولت‌های متجاوز آمریکا و انگلیس مسئول پیامدهای این جنایات علیه مردم یمن هستند.


سخنگوی وزارت خارجه از جامعه جهانی و مجامع بین‌المللی و نیز کشورهای اسلامی خواست تا به وظایف قانونی و انسانی خود نسبت به حمایت از مردم مظلوم یمن و مخالفت با اقدامات تحریک‌آمیز و ماجراجویانه آمریکا و انگلیس در منطقه عمل کنند.


وی در پایان شهادت جمعی از شهروندان یمنی  در نتیجه این حملات ناجوانمردانه را به دولت نجات ملی و ملت یمن خاصه خانواده‌های شهدا تسلیت گفت و برای مجروحان سلامتی و شفای عاجل مسئلت کرد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار