واکنش ایران به حملات شب گذشته به صنعا و الحدیده یمن-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

واکنش ایران به حملات شب گذشته به صنعا و الحدیده یمن

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز حملات شب گذشته آمریکا و انگلیس به مناطقی در شهرهای صنعا و الحدیده یمن را شدیدا محکوم کرد و گفت: دولت‌های متجاوز مسؤول پیامدهای این جنایات علیه مردم یمن هستند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 31
کد خبر: ۲۴۳۳۵۲

به گزارش راهبرد معاصر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه حملات شب گذشته آمریکا و انگلیس به مناطقی در شهرهای صنعا و الحدیده یمن را که به شهادت و زخمی شدن دهها نفر منجر شد، شدیدا محکوم کرد.


کنعانی گفت: حمله متجاوزانه آمریکا و انگلیس به یمن و هدف قرار دادن شهروندان و غیرنظامیان، همزمان با تداوم حمایت نامحدود این دو کشور از استمرار جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و نیز منطقه رفح، با هدف گسترش ناامنی در منطقه و ممانعت از حمایت شرافتمندانه مردم و دولت نجات ملی یمن از ملت مظلوم فلسطین صورت می‌گیرد.


کنعانی تداوم نقض حاکمیت و تمامیت سرزمینی یمن و حمله به شهروندان این کشور را مصداق روشن نقض قوانین و مقررات ین‌المللی و نیز نقض حقوق بشر خواند و گفت: ؛دولت‌های متجاوز آمریکا و انگلیس مسئول پیامدهای این جنایات علیه مردم یمن هستند.


سخنگوی وزارت خارجه از جامعه جهانی و مجامع بین‌المللی و نیز کشورهای اسلامی خواست تا به وظایف قانونی و انسانی خود نسبت به حمایت از مردم مظلوم یمن و مخالفت با اقدامات تحریک‌آمیز و ماجراجویانه آمریکا و انگلیس در منطقه عمل کنند.


وی در پایان شهادت جمعی از شهروندان یمنی  در نتیجه این حملات ناجوانمردانه را به دولت نجات ملی و ملت یمن خاصه خانواده‌های شهدا تسلیت گفت و برای مجروحان سلامتی و شفای عاجل مسئلت کرد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار