دیدار علی باقری با سید حسن نصر‌الله-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

دیدار علی باقری با سید حسن نصر‌الله

سرپرست وزارت امور خارجه ایران شب گذشته با دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و در خصوص آخرین تحولات سیاسی و امنیتی منطقه رایزنی کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 04
کد خبر: ۲۴۳۸۷۰

به گزارش راهبرد معاصر، علی باقری کنی، سرپرست وزارت امور خارجه ایران در سفر روز گذشته خود به لبنان با سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و گفتگو کرد.

 

به گزارش المنار در این دیدار آخرین تحولات سیاسی و امنیتی در منطقه به ویژه در دو جبهه غزه و لبنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

در این دیدار سید حسن نصرالله ضمن ابراز تسلیت مجدد به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه وی ، از رهبری ، دولت و ملت ایران به خاطر ایستادن در کنار ملت‌های منطقه و جنبش‌های مقاومت و مواضع قاطع و محکم آن با وجود همه تحریم‌ها و تهدید‌ها، تقدیر و تشکر کرد.

 

باقری روز گذشته در نخستین سفر منطقه خود وارد بیروت شد و با نخست وزیر، وزیر خارجه، رئیس پارلمان و مقامات گروه‌های مقاومت دیدار و رایزنی کرد.

 

باقری روز گذشته در نشست مشترک با عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان گفت: هدف اصلی من از این سفر ابراز تشکر از مردم عزیز لبنان و دولت و بقیه دستگاه‌ها و مراجع این کشور است که به مناسبت شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران با دولت و ملت ایران همدردی کردند و با پیام خودشان و حضورشان در مراسم برای ملت ایران، تسلی بخشی را فراهم کردند.

 

وی گفت:ما همواره در مقاطع مختلف و تحولات گوناگون رایزنی و مشورت با مسئولان لبنان را در دستورکار داشته‌ایم. ثبات، آرامش و پیشرفت لبنان هدف ایران است و تلاش ایران برای آرامش مردم لبنان همواره در دستورکار بوده و است.

 

باقری افزود: روابط متین و مستحکم دو کشور شاخص محوری برای منطقه است، همانطور که مقاومت اسلامی در لبنان لنگرگاه ثبات و آرامش در منطقه است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار