اتریش: حمله به خاک روسیه با تسلیحات غربی، عبور از خطوط قرمز است-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

اتریش: حمله به خاک روسیه با تسلیحات غربی، عبور از خطوط قرمز است

وزیر دفاع اتریش اعلام کرد که چراغ سبز آمریکا و کشورهای اروپایی به اوکراین برای حمله به خاک روسیه با تسلیحات غربی، عبور از خطوط قرمز است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 09
کد خبر: ۲۴۴۴۴۴

به گزارش راهبرد معاصر . کلاودیا تانر، وزیر دفاع اتریش در گفت‌وگو با روزنامه «دای‌پرس» اعلام کرد که اجازه دادن به اوکراین برای حمله به اهدافی در روسیه با استفاده از سلاح های اهدایی غرب از خط قرمز عبور می کند.

 

وی دراین‌باره گفت: از خطوط قرمز عبور شده است. به همین دلیل است که من از شفاف سازی ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو مبنی بر اینکه ناتو به اوکراین نیرو اعزام نخواهد کرد، بسیار خوشحالم.

 

دیروز شنبه نیز رابرت فیکو، نخست‌وزیر اسلواکی ضمن انتقاد از چراغ سبز آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به اوکراین برای حمله به خاک روسیه با تسلیحات آنها نشانه تمایل به تشدید درگیری است؛ اسلواکی وارد این گونه ماجراجویی‌های نظامی نخواهد شد.

 

هفته پیش «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی آمریکایی «ای بی سی» از صدور مجوز استفاده از تسلیحات ساخت این کشور در مناطق نزدیک به مرز روسیه از سوی اوکراین خبر داد.

 

بایدن در گفت‌وگو با ای بی سی گفت: ما مجوز استفاده از تسلیحات آمریکایی را در مناطق نزدیک به مرز روسیه و اوکراین را برای حمله به اهدافی مشخص صادر کرده‌ایم. ما به اوکراین اجازه داده‌ایم فقط در مناطق نزدیک به مرز روسیه از تسلیحات ما علیه این کشور استفاده کند.

 

بایدن ادامه داد: ما اجازه نمی‌دهیم حملاتی که با استفاده از تسلیحات ما انجام می‌شود در فاصله ۲۰۰ مایلی از مرز و داخل خاک روسیه صورت بگیرد. همچنین ما اجازه نمی‌دهیم مسکو یا کرملین با تسلیحات آمریکایی هدف قرار بگیرد.

 

این در حالی است که کمی پیش‌تر «دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت روسیه تاکید کرد که این کشور می‌تواند دشمنان آمریکا را به سلاح‌های مختلف مجهز کند همان کاری که آمریکا با اوکراین انجام داد. وی در واکنش به سخنان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این خصوص گفت: اجازه دهید آمریکا و همپیمانانش از سلاح‌های روسی در دست طرف‌های سوم تأثیر مستقیم ببرند.

 

مدودف تصریح کرد: این مسأله ممکن است برای هر کسی که آمریکا آن را دشمن خود می‌داند صرف نظر از تفکرات سیاسی، اتفاق بیافتد. اگر آمریکا دشمن آنها است پس آنها دوستان ما هستند. اجازه دهید تأسیسات حساس کشورهایی که به اوکراین سلاح داده‌اند در آتش جهنم بسوزد./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار