علی باقری عازم روسیه شد-راهبرد معاصر

علی باقری عازم روسیه شد

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در نشست کشور‌های عضو بریکس و دیدار و رایزنی با همتایان خود عازم روسیه شد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 09
کد خبر: ۲۴۴۶۱۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ علی باقری‌کنی یکشنبه شب ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ به منظور شرکت در نشست وزیران امور خارجه کشور‌های عضو گروه بریکس تهران را به مقصد نیژنی نووگورود ترک کرد.

در نشست وزیران امور خارجه کشور‌های عضو گروه بریکس علاوه بر سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، دیپلمات‌های ارشد ۹ کشور دیگر عضو این گروه حضور خواهند داشت.

این نشست طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه ۱۰ و ۱۱ ژوئن (۲۱ و ۲۲ خرداد ۱۴۰۳) برگزار می‌شود.

روز اول این نشست (دوشنبه ۲۱ خرداد) ویژه وزیران امور خارجه کشور‌های عضو بریکس است.

همکاری در چارچوب بریکس و مسائل منطقه‌ای و جهانی عنوان جلسات روز نخست نشست وزیران خارجه اعلام شده است.

روز دوم (سه شنبه ۲۲ خرداد) نشست‌های با حضور وزرای امور خارجه کشور‌های عضو به علاوه کشور‌های علاقه‌مند به عضویت یا تقویت همکاری‌ها با گروه بریکس برگزار خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود که اجلاس نیژنی نووگورود علاوه بر نشست اصلی و جمعی به کانون رایزنی‌های دیپلماتیک میان وزیران امور خارجه کشور‌های عضو و دوست بریکس باشد؛ از این منظر، این اجلاس فرصت مناسبی برای رایزنی درباره تعامل و همکاری و چشم‌انداز گروه بریکس خواهد بود.

«بریکس» (BRICS) نام گروهی از کشور‌ها به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور است و عنوان اختصاری آن از حروف اول نام انگلیسی کشور‌های برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی ساخته شده است. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار