سفر دو مقام قضایی ایران به روسیه برای شرکت در نشست‌های بریکس-راهبرد معاصر

سفر دو مقام قضایی ایران به روسیه برای شرکت در نشست‌های بریکس

دو هیأت عالی قضایی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی رئیس دیوان عالی کشور و دادستان کل کشور برای شرکت در نشست‌های جداگانه حقوقی و قضایی کشور‌های عضو بریکس در شهر‌های سوچی و سن‌پترزبورگ وارد روسیه شدند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۲۴۵۷۰۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ هیات دیوان عالی کشور جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور و هیات دادستانی کل به سرپرستی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور، برای شرکت در نشست‌های جداگانه حقوقی و قضایی کشور‌های عضو گروه بریکس روز یکشنبه وارد روسیه شدند.

اعضای دو هیات بلندپایه قضایی جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به فرودگاه شرمیتووا مسکو مورد استقبال مقامات دستگاه قضایی روسیه و حسین ملکی کاردار موقت سفارت ایران در غیاب سفیر قرار گرفتند.

رئیس دیوان عالی کشور در بدو ورود به روسیه با اشاره به عضویت دائم کشورمان در گروه بریکس و پیمان شانگهای افزود: در حوزه مسائل حقوقی و قضایی، جلسات مختلفی با روسیه و نیز برخی کشور‌هایی که اکنون عضو بریکس و شانگهای هستند برگزار شده و امیدواریم این نشست به تقویت همکاری‌ها در حوزه مسائل حقوقی و قضایی کمک کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری افزود: این نخستین اجلاس رسمی روسای دیوان‌های عالی پس از پیوستن جمهوری اسلامی ایران به گروه بریکس و فرصتی مناسب برای توسعه و تحکیم همکاری‌های حقوقی و قضایی میان ۱۰ کشور عضو است.

دادستان کل کشور نیز گفت: عضویت جمهوری اسلامی ایران در گروه بریکس که تلاش‌های رئیس جمهور شهید، آیت‌الله رئیسی میسر شد، می‌تواند سطح همکاری‌های قضایی و حقوقی با روسیه و دیگر کشور‌های عضو بریکس را متحول کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد به محور‌های اجلاس دادستان‌های بریکس اشاره کرد و گفت: از آنجا گروه بریکس یک تشکل اقتصادی است، در این اجلاس، چگونگی تامین امنیت حقوقی و قضایی برای سرمایه‌گذاران در کشور‌های عضو این گروه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس دیوان عالی کشور و دادستان کل کشور در حاشیه این دو نشست جداگانه با مقامات بلندپایه قضایی روسیه و برخی کشور‌های عضو بریکس دیدار و مذاکره خواهند کرد.

روسیه به عنوان رئیس دوره‌ای گروه بریکس در سال ۲۰۲۴ میلادی افزون ۲۴۰ رویداد تدارک دیده است که برگزاری اجلاس سران ۱۰ کشور عضو بریکس که اول تا سوم آبان‌ماه ۱۴۰۳ در کازان مرکز تاتارستان برگزار خواهد شد، مهمترین رویداد سالانه این گروه به شمار می‌رود. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده