هجوم هزاران صهیونیست به یونان برای خرید خانه-راهبرد معاصر

هجوم هزاران صهیونیست به یونان برای خرید خانه

یک رسانه عبری زبان خبر داد، بعد از آغاز جنگ غزه (عملیات طوفان الاقصی) فرار اسرائیلی‌ها به خارج از اسرائیل و اقامت دائم در یونان به شدت افزایش یافته است.
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۶ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 11
کد خبر: ۲۴۵۰۱۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ روزنامه اقتصادی د مارکر نسخه اقتصادی روزنامه هاآرتص در گزارش مفصلی در این رابطه اعتراف کرد، از زمان آغاز جنگ موج ورود اسرائیلی‌ها به یونان به شدت افزایش یافته است و هزاران خانواده اسرائیلی اکنون یونان را به عنوان پناهگاه موقت یا دائم خود برگزیده‌اند.

حاجای عامیت نویسنده این گزارش از آتن گزارش داد، درور رئوفمن ۶۵ ساله سالهاست که دلال املاک در جزیره ایوا در یونان است او به اسرائیلی‌ها برای خرید ملک در این جزیه کمک می‌کند.

او می‌گوید لحظه‌ای نیست که من تنها باشم همیشه چند اسرائیل دورم هستند، ده‌ها خانواده اسرائیلی با من در تماس هستند و اکثر آنها هم می‌گویند که به دنبال اقامت دائم در اینجا هستند.

این دلال املاک می‌افزاید: موج مهاجرت‌ها به سوی آتن است، اما می‌تواند حضور قابل توجه اسرائیلی‌های مهاجر را در کیبسیا و گلیوادا هم مشاهده کرد، امروز صد‌ها خانواده اسرائیلی را در جوامعی در شمال آتن می‌توان یافت که حتی برای خود مهد کودک و مدرسه یهودی هم ایجاد کرده‌اند.

در بخش دیگری از این گزارش تاکید شده است، بسیاری از اسرائیلی‌هایی که به اینجا آمده‌اند قصدی برای بازگشت ندارند و آمده‌اند که در اینجا بمانند.

تانیا کوریتکسی یک اسرائیلی ساکن آتن مدیر یکی از شبکه‌های اجتماعی اسرائیلی‌ها در یونان است هم به این رسانه عبری زبان می‌گوید، هیچ سناریویی برای بازگشت به اسرائیل نمی‌بینم، وی می‌گوید وقتی من به اینجا آمدم تعداد اسرائیلی‌ها ۵۰ نفر بود، اما بعد از آغاز جنگ غزه، شمار ما از مرز ۵ هزار نفر هم گذشته است، من در گروه‌های واتس آپی بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر فرد فعال را می‌توانم سرشماری کنیم در حالی تعداد کسانی که فعال نیستند و نیز اعضای خانواده آنها این تعداد را بسیار بیشتر می‌کند.

او همچنین خبر داد بسیاری از خانواده‌ها بعد از آن که شوهر به جنگ رفته به اینجا آمده‌اند به نحوی که دیدن زنانی که به همراه چند فرزند به دنبال آپارتمان هستند بسیار زیاد شده است.

کورتسکی ۳۸ ساله که یکی از نزدیکانش ماه گذشته بر اثر گلوله باران کرم ابو سالم کشته شده می‌افزاید: من یونانی بلد نیستم، اما روزانه ده‌ها پیام در تلفن همراهم از اسرائیلی‌ها دریافت می‌کنم که می‌گویند آمده‌ایم تا اینجا بمانیم، به هر شکل اینجا زندگی راحت‌تر است.

خبرنگار این رسانه اقتصادی همچنین اعلام می‌کند به دلیل هجوم اسرائیلی‌ها به یونان، امروز تقاضای خرید آپارتمان به شدت بیشتر از عرضه شده است، به نحوی که قیمت آپارتمان‌ها سه یا چهار برابر شده است.

خبرنگار اسرائیلی بعد از آن به سراغ برخی از ساکنان محلی مناطق اسرائیلی نشین رفته و می‌گوید وقتی از صاحب یونانی یک کافه در آتن در مورد دوستان اسرائیلی‌اش پرسدم گفت: فکر می‌کنم وقت آن فرا رسیده است که شما اسرائیلی‌ها از کشور ما بروید و کشور دیگری را برای خرید ملک انتخاب کنید، بهتر است به جای دیگری مهاجرت کنید.

خبرنگار سپس می‌افزاید: وقتی از او پرسیدم چرا اینقدر از ما عصبانی هستی؟ و چرا چنین حسی را در مقابل شهروندان روسی به دلیل جنگی که در اوکراین دارند، نداری؟ پاسخ داد: شاید من روس‌ها را هم دوست نداشته باشم، اما این دولت شما است که دست به این جنایات می‌زند.

خبرنگار در بخش دیگری از گزارش خود آورده است، روفمن یک اسرائیلی دیگر است که در شهر هالیکدای یونان زندگی می‌کند و به اسرائیلی‌ها برای خرید ملک در این جزیره کمک می‌کند.

او در پاسخ به پرسش من در رابطه با اینکه آیا از اینکه به اسرائیلی‌ها برای فرار (مهاجرت معکوس) کمک می‌کنید، ناراحت نیستند؟ پاسخ می‌دهد:

قبلا چنین احساسی داشتم، اما اکنون نه، زیرا اسرائیل به سوی فروپاشی پیش می‌رود، اگر فلسطینیان کار ما را نسازند شاید روزی بتوان آنجا را باسازی کرد. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده