افزایش تحریم‌های آمریکا علیه روسیه-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

افزایش تحریم‌های آمریکا علیه روسیه

دولت آمریکا در نظر دارد تحریم‌های بیشتری را بر فروش تراشه‌های نیمه رسانا و دیگر محصولات به روسیه، اعمال کند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 12
کد خبر: ۲۴۵۱۲۷

به گزارش راهبرد معاصر، منابع آگاه خبر دادند دولت آمریکا در نظر دارد امروز، تحریم های گسترده تر بر فروش تراشه های نیمه رسانا و دیگر محصولات به روسیه،را اعلام کند.

 

بر این اساس، این اقدام بخشی از فشارهای دولت بایدن برای پاسخ به تلاش های روسیه در دور زدن تحریم های غرب، و هدف قرار دادن فروشندگان این محصولات در چین است.

 

این منابع افزودند: دولت آمریکا اعلام خواهد کرد که این اقدام گسترده تر کردن کنترل های صادراتی موجود از جمله کالاهایی با برند آمریکا، و نه ساخته شده در آمریکا است. در این تحریم ها، نهادهای خاص هنگ کنگ که براساس اعلام دولت آمریکا محصولاتی را به مسکو ارسال می کردند، مشخص می شوند.    

 

این در حالی است که کاخ سفید و وزارت بازرگانی آمریکا تاکنون درباره تغییرات درنظرگرفته شده بر تحریم روسیه، اظهار نظری نکرده اند.

 

جان کربی سخنگوی کاخ سفید پیشتر در جمع خبرنگاران اظهار کرد واشنگتن تحریم ها و کنترل های صادراتی جدیدی را بر روسیه اعمال خواهد کرد.

 

این خبر در حالی اعلام شد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خود را برای نشستی با رهبران گروه 7 در جنوب ایتالیا، آماده می کند. یکی از اولویت های اصلی این گروه افزایش حمایت ها از اوکراین در برابر تهاجم روسیه در سومین سال حمله به این کشور و خلع سلاح کردن ماشین جنگی روسیه است.

 

علاوه بر این، دو منبع آگاه خبر دادند مقامات آمریکا نگرانی فزاینده ای درباره تجارت رو به رشد چین با روسیه دارند که به عقیده آنان این امکان را به مسکو می دهد تا ارتش خود را تجهیز کند. صادرات ماشین آلات و تجهیزات تولیدی دیگر از چین و سایر کشورها، به مسکو کمک می کند تا تسلیحاتی را تولید کند که پیشتر آنها را وارد می کرده است.

 

این منابع تصریح کردند اعمال تغییرات برای گسترده تر کردن کالاهای آمریکایی تحت پوشش این کنترل های صادراتی، مورد نیاز است، با این فرض که مسکو تمام اقتصاد خود را برای تمرکز بر جنگ تغییر داده است.

 

آنها خاطرنشان کردند واشنگتن قصد دارد تحریم های جدیدی را علیه موسسات مالی و غیربانکی که بخشی از کانال های تامین کننده کالا و تکنولوژی برای ارتش روسیه هستند، اعمال کند.

 

این در حالی است که چندی قبل دولت چین سومین صندوق سرمایه گذاری دولتی خود بر صنعت نیمه رساناها را با رقم ثبت شده بیش از 47 میلیارد دلار راه اندازی کرد.

 

بر این اساس، صدها میلیارد یوآن در این بخش سرمایه گذاری شده تا به هدف شی جین پینگ رئیس جمهور این کشور برای دست یابی به خودکفایی چین در بخش نیمه رساناها جامعه عمل پوشانده شود.

 

این اقدام پس از آن صورت گرفت که دولت آمریکا از بیم استفاده پکن از تراشه های پیشرفته برای ارتقای ظرفیت های نظامی این کشور، تعرفه ها و کنترل های صادراتی جدیدی را بر محصولات چینی اعمال کرد.

 

مرحله سوم از این صندوق بر تجهیزات تولید تراشه، متمرکز شده است. همچنین به کار گرفتن دستکم دو موسسه برای سرمایه گذاری این رقم، از دیگر موارد مورد توجه در این مرحله است.

 

چندی قبل آمریکا از افزایش چشمگیر تعرفه برخی محصولات چینی به ویژه باتری های خودروهای برقی و تراشه های کامپیوتری و محصولات پزشکی خبر داد.

 

براساس قانون جدید، تعرفه خودروهای برقی چین چهار برابر می شود و واردات سلول های خورشیدی و نیمه هادی ها مشمول تعرفه 50 درصدی می شود. علاوه بر این تعرفه واردات جرثقیل از صفر به 25 درصد و تعرفه برخی ابزار پزشکی از جمله سرنگ و سوزن از صفر به 50 درصد و تعرفه برخی تجهیزات حفاظتی شخصی مورد استفاده در تجهیزات پزشکی از تقریبا صفر درصد به 25 درصد افزایش می یابد. کمبود تجهیزات حفاظتی شخصی که به طور انبوه در چین تولید می شود، آسیب زیادی به آمریکا در دوران همه گیری کرونا وارد کرد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده