رضایی: هیچ راهی جز اجماع نیروهای انقلاب نداریم-راهبرد معاصر

رضایی: هیچ راهی جز اجماع نیروهای انقلاب نداریم

محسن رضایی با بیان اینکه در انتخابات پیش‌رو ۳ نوع اجماع داریم، گفت: یکی از آن‌ها، اجماع میان ۵ کاندیداست که به انتخاب یک نفر به‌عنوان نامزد نهایی و استفاده از سایر نامزدها در دولت آینده، منجر شود.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۳ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 15
کد خبر: ۲۴۵۵۲۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با جمعی از فعالان رسانه‌ای گفت: باید وارد عصر جدیدی از حکمرانی اقتصادی در ایران با قالب اجماع شویم. امروز موضوع، صرف پیروزی یک فرد ولو از نیروهای انقلاب نیست، بلکه مسئله این است که جز با اجماع به موفقیت داخلی و به توفیق بین‌المللی دست نخواهیم یافت.

وی یادآور شد: یکی از دلایل به ثمر نرسیدن مشروطه، فقدان اجماع بود، در حالی که در پیروزی انقلاب و در دفاع مقدس شاهد معجزه اجماع بودیم.

رضایی با بیان اینکه پس از دفاع مقدس شاهد گروه‌گرایی و فاصله‌گیری از اجماع بودیم، اظهار کرد: در این دوران کشور از اجماع‌گرایی به سمت حزب‌گرایی و متاسفانه در گام بعد به سمت فردگرایی رفت.

وی ادامه داد: ما دنبال اجماع بدون رقابت نیستیم که چنین اجماعی، اجماع مرده است. در این انتخابات سه نوع اجماع داریم؛ یکی اجماع جمهور بین 6 نامزد است که شامل حفظ اخلاق و حفظ چارچوب‌های نظام است و امیدواریم این اجماع تا پایان و پس از انتخابات باقی بماند؛ اجماع دوم بین 5 کاندیداست که به انتخاب یک نفر به‌عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری و استفاده از سایر نامزدها در دولت آینده منجر می‌شود.

رضایی گفت: اجماع سوم ملی است که اداره کشور با بسیج ملی و توسط مردم را شکل می‌دهد. هیچ راهی جز گذر از عصر قدیم یعنی شخص گرایی و گروه گرایی به عصر جدید یعنی اجماع ملی و اجماع جمهور و اجماع نیروهای انقلاب نداریم./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار