انهدام باند خشن موبایل‌قاپی پسران ۱۸ساله در تهران سکوی نوین خدمات نیمه‌حضوری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی راه‌اندازی شد شهادت مأمور انتظامی در درگیری با قاچاقچیان خودرو‌های شوتی در دیر فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی مرداد ۱۴۰۴ درخواست اعاده دادرسی محکومین پرونده قتل امیرمحمد خالقی رد شد کلاهبرداری ۴۰ هزار دلاری با وعده‌ها اغوا کننده در بازار رمزارز‌ها هشدار رگبار و رعد و برق در نیمه شمالی تهران فرد مدعی نفوذ در ادارات دولتی و دادگستری ایذه دستگیر شد شلیک پلیس تهران به شرور خطرناک محله دیلمان تغییر روش ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع در مدارس ایران + جزئیات  تراز نیروی انسانی آموزش و پرورش تغییر می‌کند/ تخصیص ۷۰ درصد اعتبار سرانه مدارس شبانه‌روزی راهکار‌های حقوقی محاکمه رژیم صهیونیستی در مراجع بین‌المللی هواشناسی ایران ۱۴۰۴/۴/۲۹؛ هشدار نارنجی گرما در ۲۲ استان آموزش و پرورش: پلیس فتا انتشار زودهنگام سؤالات آزمون سمپاد را رد کرد قوه قضاییه: هیچ اتفاق جدیدی در پرونده تتلو رخ نداده است

سکوی نوین خدمات نیمه‌حضوری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی راه‌اندازی شد

معاون خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از راه‌اندازی سامانه «تنظیم» به‌منظور هوشمندسازی خدمات دفاتر الکترونیک قضایی خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۲۸۴۱۱۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ به نقل از قوه قضاییه، محمدحسین آقایی گفت: سامانه «تنظیم» با هدف تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی و کاهش مراجعات حضوری طراحی شده است.

معاون خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه اظهار داشت: سامانه تنظیم با رویکرد بومی‌سازی و استفاده از زیرساخت‌های ملی توسعه یافته و امکان ثبت نوبت، ارسال پیش‌نویس دادخواست، شکواییه و اظهارنامه را به‌صورت غیرحضوری فراهم کرده است.

وی افزود: این سامانه مسیر دریافت خدمات قضایی را با کاهش نیاز به مراجعه فیزیکی، دگرگون کرده است.

آقایی تصریح کرد: بر اساس گزارش ارائه‌شده، تاکنون بیش از ۸۵،۶۲۰ نوبت از طریق این سامانه صادر شده که شامل ۱۷،۱۰۲ نوبت ثنا و ۶۸،۵۲۸ نوبت سخا است؛ همچنین، ۱۶،۶۷۷ کاربر جدید از این سیستم استفاده کرده‌اند و ۲،۳۹۰ نوبت نیز از طریق اپلیکیشن (برنامک) شهروندان ثبت شده است.

معاون خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، «نوبت‌دهی برخطِ دقیق و لحظه‌ای»، «امکان ارسال پیش‌نویس مدارک قبل از مراجعه حضوری»، «پنل مدیریت هوشمند برای دفاتر خدمات الکترونیک قضایی»، «طراحی بومی و توسعه‌پذیر متناسب با نیاز‌های آینده» و «کاهش مداخلات انسانی و افزایش دقت در خدمات» را بعنوان مهمترین ویژگی‌های این سامانه برشمرد.

آقایی تأکید کرد: سامانه تنظیم نه‌تنها بهره‌وری دفاتر را افزایش داده، بلکه به‌عنوان زیرساختی کلیدی در مسیر تحقق عدالت دیجیتال و بهبود کیفیت خدمات قضایی عمل می‌کند.

این سامانه هم‌اکنون در دسترس شهروندان قرار دارد و انتظار می‌رود با گسترش آن، شاهد کاهش چشمگیر مراجعات حضوری و تسریع در فرآیند‌های قضایی باشیم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار