بارش‌های ۲۰۰ میلیمتری برای برخی استان‌ها و حوضه‌های آبریز کشور هشدار طوفان و سیل؛ آماده باش مراکز درمانی از دوشنبه تا جمعه پرتاب لیوان از سوی معلم، دانش‌آموز بهارستانی را راهی بیمارستان کرد کشف گور ۶۲۰۰ ساله یک نوجوان هشدار قرمز هواشناسی برای ۴ استان کشور / جلسه اضطراری وزیر راه جزئیات تعطیلی مدارس فیروزکوه در روز دوشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۴  مهلت ثبت‌نام در آزمون کارشناسی‌ارشد سال ۱۴۰۵ تمدید شد هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان / خطر سیلاب و قطع برق در برخی استان‌ها تشدید فعالیت سامانه بارشی در سراسر کشور شناسایی ۱۱۰۷ بیمار مبتلا به تب دنگی در کشور/ صید پشه آئدس در ۱۱ استان معاون رئیس‌جمهور: نرخ بازگشت نخبگان ایرانی به کشور فقط یک درصد است که عدد نگران‌کننده‌ای محسوب می‌شود اسامی پاساژ‌های ناایمن پایتخت اعلام شد  ادارات، مدارس و دانشگاه‌های کدام استان‌ها یکشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۴ تعطیل شد؟ لغو زوج و فرد از درب منازل در تهران؛ تصمیم اضطراری پلیس راهور بلبشوی مدیریتی استانداری تهران درباره آلودگی هوا/ کارگروه، ادعای دبیر را «شایعه کذب» نامید! پیش‌بینی ۲۷۴ روز پیش رئیس قوه قضاییه درست بود

سکوی نوین خدمات نیمه‌حضوری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی راه‌اندازی شد

معاون خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از راه‌اندازی سامانه «تنظیم» به‌منظور هوشمندسازی خدمات دفاتر الکترونیک قضایی خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۲۸۴۱۱۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ به نقل از قوه قضاییه، محمدحسین آقایی گفت: سامانه «تنظیم» با هدف تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی و کاهش مراجعات حضوری طراحی شده است.

معاون خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه اظهار داشت: سامانه تنظیم با رویکرد بومی‌سازی و استفاده از زیرساخت‌های ملی توسعه یافته و امکان ثبت نوبت، ارسال پیش‌نویس دادخواست، شکواییه و اظهارنامه را به‌صورت غیرحضوری فراهم کرده است.

وی افزود: این سامانه مسیر دریافت خدمات قضایی را با کاهش نیاز به مراجعه فیزیکی، دگرگون کرده است.

آقایی تصریح کرد: بر اساس گزارش ارائه‌شده، تاکنون بیش از ۸۵،۶۲۰ نوبت از طریق این سامانه صادر شده که شامل ۱۷،۱۰۲ نوبت ثنا و ۶۸،۵۲۸ نوبت سخا است؛ همچنین، ۱۶،۶۷۷ کاربر جدید از این سیستم استفاده کرده‌اند و ۲،۳۹۰ نوبت نیز از طریق اپلیکیشن (برنامک) شهروندان ثبت شده است.

معاون خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، «نوبت‌دهی برخطِ دقیق و لحظه‌ای»، «امکان ارسال پیش‌نویس مدارک قبل از مراجعه حضوری»، «پنل مدیریت هوشمند برای دفاتر خدمات الکترونیک قضایی»، «طراحی بومی و توسعه‌پذیر متناسب با نیاز‌های آینده» و «کاهش مداخلات انسانی و افزایش دقت در خدمات» را بعنوان مهمترین ویژگی‌های این سامانه برشمرد.

آقایی تأکید کرد: سامانه تنظیم نه‌تنها بهره‌وری دفاتر را افزایش داده، بلکه به‌عنوان زیرساختی کلیدی در مسیر تحقق عدالت دیجیتال و بهبود کیفیت خدمات قضایی عمل می‌کند.

این سامانه هم‌اکنون در دسترس شهروندان قرار دارد و انتظار می‌رود با گسترش آن، شاهد کاهش چشمگیر مراجعات حضوری و تسریع در فرآیند‌های قضایی باشیم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر