هشدار نارنجی هواشناسی برای شمال کشور؛ بارش‌های شدید و سیلاب در راه است احکام متهمان حادثه هشتم مهر زاهدان صادر شد جاده چالوس مسدود شد بازگشت ساعت فعالیت مترو تهران به روال عادی از اول مهرماه هر ۵ دقیقه یک ایرانی به آلزایمر مبتلا می‌شود/سونامی آلزایمر در راه است آغاز موج بازگشت مسافران تعطیلات پایان تابستان/ هشدار پلیس نسبت به تبعات شتاب‌زدگی رانندگان هر دو مسیر تونل نیایش تهران امشب مسدود است ماجرای سکته کلثوم اکبری در زندان؛ این زن در آخرین جلسه محاکمه از حال رفت! + فیلم تصاویری از سرنوشت تلخ دریاچه ارومیه + ویدئو هوای تهران در آستانه شرایط بنفش و بسیار ناسالم قرار گرفت تکذیب ادعا‌های رسانه‌های ضدانقلاب درباره یک زندانی زن راهداری: ترافیک فوق سنگین ۱۵ کیلومتری در محور خروجی گیلان هواشناسی: هشدار وقوع سیل برای ۷ استان/ افزایش ارتفاع موج به بیش از ۲ متر در جنوب کشور وقوع نادرترین رویداد گردوغبار در کشور احتمال اجرای حکم اعدام قاتل الهه حسین‌نژاد در هفته جاری پیش‌بینی وضعیت هوای تهران طی ۵ روز آینده

سکوی نوین خدمات نیمه‌حضوری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی راه‌اندازی شد

معاون خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از راه‌اندازی سامانه «تنظیم» به‌منظور هوشمندسازی خدمات دفاتر الکترونیک قضایی خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۲۸۴۱۱۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ به نقل از قوه قضاییه، محمدحسین آقایی گفت: سامانه «تنظیم» با هدف تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی و کاهش مراجعات حضوری طراحی شده است.

معاون خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه اظهار داشت: سامانه تنظیم با رویکرد بومی‌سازی و استفاده از زیرساخت‌های ملی توسعه یافته و امکان ثبت نوبت، ارسال پیش‌نویس دادخواست، شکواییه و اظهارنامه را به‌صورت غیرحضوری فراهم کرده است.

وی افزود: این سامانه مسیر دریافت خدمات قضایی را با کاهش نیاز به مراجعه فیزیکی، دگرگون کرده است.

آقایی تصریح کرد: بر اساس گزارش ارائه‌شده، تاکنون بیش از ۸۵،۶۲۰ نوبت از طریق این سامانه صادر شده که شامل ۱۷،۱۰۲ نوبت ثنا و ۶۸،۵۲۸ نوبت سخا است؛ همچنین، ۱۶،۶۷۷ کاربر جدید از این سیستم استفاده کرده‌اند و ۲،۳۹۰ نوبت نیز از طریق اپلیکیشن (برنامک) شهروندان ثبت شده است.

معاون خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، «نوبت‌دهی برخطِ دقیق و لحظه‌ای»، «امکان ارسال پیش‌نویس مدارک قبل از مراجعه حضوری»، «پنل مدیریت هوشمند برای دفاتر خدمات الکترونیک قضایی»، «طراحی بومی و توسعه‌پذیر متناسب با نیاز‌های آینده» و «کاهش مداخلات انسانی و افزایش دقت در خدمات» را بعنوان مهمترین ویژگی‌های این سامانه برشمرد.

آقایی تأکید کرد: سامانه تنظیم نه‌تنها بهره‌وری دفاتر را افزایش داده، بلکه به‌عنوان زیرساختی کلیدی در مسیر تحقق عدالت دیجیتال و بهبود کیفیت خدمات قضایی عمل می‌کند.

این سامانه هم‌اکنون در دسترس شهروندان قرار دارد و انتظار می‌رود با گسترش آن، شاهد کاهش چشمگیر مراجعات حضوری و تسریع در فرآیند‌های قضایی باشیم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر