پیش بینی بورس دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳-راهبرد معاصر

پیش بینی بورس دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳

در دومین روز معاملاتی هفته، گپ میان نماگرهای سهامی عمیق‌تر شد. در حالی که فضای کلی اخباری که به بازار سرمایه تزریق می‌شود مثبت است، روندی در بازار به چشم نمی‌خورد. حال در چارچوب فعلی، اهالی بازار سرمایه چه انتظاری از رفتار و نوع معاملات روز میانی هفته دارند؟
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۸ - ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 23
کد خبر: ۲۴۶۷۶۸

به گزارش راهبرد معاصر؛  دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای در پایان معاملات دومین روز هفته جاری، با رشد 0.18 درصدی، معادل سه هزار و 597 واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و 51 هزار و 250 واحد قرار گرفت.

رشد ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌‌ عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی خلاف جهت را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با افت 0.02 درصدی (معادل 162 هزار و 287 واحد) در پله 665 هزار واحدی قرار گرفت.

 
تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز یکشنبه، دو هزار و 519 میلیارد تومان نشان می‌داد. این تابلو همچنین حجم معاملات روز یکشنبه را 6.7 میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد. 

از سوی دیگر، بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از خروج سرمایه آنها از بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز یکشنبه بورس از خروج 244.1 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.

 
رفتار قیمت روی تابلوی نمادها، نشان از تردید و شک اهالی تالار شیشه‌ای در تصمیم‌گیری برای خرید یا حتی فروش سهام خود دارد. جریان معاملات دومین روز هفته، به گونه‌ای آغاز شد که تعداد نمادهای منفی تا میانه بازه معاملات، بیش از نمادهای مثبت بود. با گذر از 90 دقیقه ابتدایی بازار، این نسبت معکوس شد و نقشه بورس در اکثر صنایع قامت سبز به خود گرفت. 

 
این اتفاق به واسطه اخباری که از روز گذشته به بازار مخابره شد رخ داد. به سبب کاهش مجدد قیمت اوراق اخزا و نرخ بهره، در کنار مداخله مستقیم بانک مرکزی در راستای از بین بردن ناترازی پیش‌آمده و اتخاذ سیاست‌های پولی انبساطی، کیفیت به کلیت معاملات بازگشت.

با وجود این، حال و هوای انتخاباتی در بازار سرمایه همچنان اجازه شکل‌گیری یک روند مثبت را به بازار نمی‌دهد. ابهام بورسی‌ها نسبت به تعیین چهره اول دولت چهاردهم و برنامه‌های اقتصادی مرتبط با بورس و صنایع، باعث شده خریداران قوی همچنان بیرون از بازار بایستند.

در راستای پیش بینی بورس روز میانی هفته، می‌توان انتظار داشت جریان متعادلی که بر بازار حاکم است ادامه یابد. در روند حال حاضر، نه فروشنده‌ها قدرت چندانی دارند و نه خریداران با بخش چشمگیری از دارایی خود، اقدام به گذاشتن سفارش خرید می‌کنند./تجارت نیوز

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده