پیش بینی بورس چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳-راهبرد معاصر

پیش بینی بورس چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳

بازار سهام در معاملات روز سه شنبه بخشی از مسیر ریزشی روزهای گذشته را جبران کرد و دوباره در مسیر صعودی قرار گرفت. بر همین اساس، پیش بینی بورس چهارشنبه نیز بر همین خوش‌بینی بنا شده است. به نظر می‌رسد بازار سهام تحت شروطی بتواند یک مثبت محتاط را تجربه کند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۴ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 28
کد خبر: ۲۴۳۰۰۷

به گزارش راهبرد معاصر؛  بازار سهام پس از سه روز ریزش، توانست در معاملات روز سه‌ شنبه بخشی از مسیر رفته را بازگردد. این بازیابی تحت تاثیر خبرهای مثبتی رخ داد که از سمت بانک مرکزی مخابره شد و به معنای عقب‌نشینی بانک مرکزی از سیاست‌های سخت‌گیرانه انقباضی بود که طی یک سال گذشته بازار سرمایه را به‌شدت تحت تاثیر منفی قرار داده است.

روز سه‌ شنبه همچنین اخباری مبنی بر دیدار رئیس سازمان بورس و رئیس کل بانک مرکزی منتشر شد که سهامداران را به نتیجه‌بخشی این مذاکرات امیدوار کرد.

 
در همین حال، در پایان معاملات روز سه شنبه صندوق‌ها، تمام صندوق‌های اهرمی مثبت شدند که سیگنال رشد شاخص کل بورس را صادر می‌کند. باید اشاره کرد صندوق‌های اهرمی در پایان معاملات روز دوشنبه هم غالباً مثبت بودند.

 
بر اساس مواضع بانک مرکزی، آشتی احتمالی بورس و این نهاد و همچنین وعده کاهش و مدیریت نرخ بهره از سوی سیاست‌گذار پولی، به نظر می‌رسد بازار سهام اندکی خوش‌بین شده است. با این حال ریزش‌های پیاپی روزهای گذشته و درجا زدن بازار طی یک سال اخیر، معامله‌گران را بیش از حد محتاط کرده و بازگشت به این بازار را کمی سخت!

بر همین اساس پیش بینی می‌شود در صورتی که بازار سهام در روز چهارشنبه، گرفتار نحسی فروش آخرین روز معاملاتی هفته و نقد کردن پول نشود، بتواند مثبت محتاطی را تجربه کند./تجارت نیوز

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده