پیش بینی بورس دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳-راهبرد معاصر

پیش بینی بورس دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کلیات طرح اصلاح بند (س) لایحه بودجه به تصویب رسید اما تالار شیشه‌ای، بی‌تفاوت نسبت به این خبر، به نوار 13 روزه نزولی خود ادامه داد. پیش بینی بورس در روز میانه هفته چه نکاتی برای معامله‌گران دارد؟
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۳ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۲۴۰۴۹۷

به گزارش راهبرد معاصر؛  دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای در پایان معاملات دومین روز هفته جاری، با افت 0.68 درصدی، معادل 15 هزار و 113 واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و 193 هزار و 171 واحد قرار گرفت.

افت ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با افت 0.64 درصدی (معادل چهار هزار و 657 واحد) در پله 728 هزار واحدی قرار گرفت. 

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام و حق تقدم) را در روز یکشنبه، سه هزار و 166 میلیارد تومان نشان می‌داد. این تابلو همچنین حجم معاملات روز یکشنبه را 7.5 میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد. 

از سوی دیگر، بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از خروج سرمایه آنها از بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج پول در پایان معاملات روز یکشنبه بورس، از خروج 176.2 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.

 
کلیات طرح اصلاح بند (س) قانون بودجه سال 1403، در جلسه امروز بهارستانی‌ها تصویب شد. برخی جزئیات از این طرح همچنان باقی مانده است با وجود این می‌توان گفت بورس تهران و صنایع تولیدی کشور تقریباً از این مانع مهم عبور کرده‌اند.

 
حال و هوای دادوستدهای بازار سرمایه اما به روال 12 روز نزولی گذشته پایبند ماند. واکنش خنثی بازار سهام نسبت به اصلاح بند (س) لایحه بودجه، حاکی از آن است که پارامترهای بنیادین دیگری همچون نرخ بهره همچنان دغدغه بزرگ‌تر بازار است.

از جمله اخبار مهم دیگری که بر روند معاملات روز دوشنبه 24 اردیبهشت تاثیر خواهد گذاشت رشد نرخ فروش شکر کارخانه‌ها تا سطح 35 هزار تومانی است. به این ترتیب، سودآوری شرکت‌های قندی می‌تواند به رشد خود ادامه دهد. 

به نظر می‌رسد در بازگشایی معاملات، روند فرسایشی بازار در معاملات روز میانی هفته نیز ادامه یابد اما با نزدیک شدن به دقایق پایانی بازار تعداد نمادهای مثبت افزایش پیدا کند. /تجارت نیوز

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده