پیش بینی بورس سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳-راهبرد معاصر

پیش بینی بورس سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳

بازار سهام سومین روز معاملاتی هفته را هم خونین به پایان رساند. با این حال نگاهی به معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری به‌ویژه اهرمی‌ها که سیگنال ویژه‌ای به شاخص کل بورس می‌دهند، این امید را زنده نگه داشته که بازار سهام در جریان معاملات روزهای آینده، سر به راه شود.
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۷ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 27
کد خبر: ۲۴۲۸۰۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ بازار سهام معاملات روز دوشنبه را نیز در کف کانال‌های تاریخی از لحاظ حجم و ارزش معاملات خرد به سر برد. شاخص کل بورس نیز با ریزش بیش از 22 هزار واحدی، ضربه آخر را به سهامداران زد و ریزش بیش از پنج هزار واحدی شاخص هم‌وزن نیز آخرین روزنه امید را از بین برد.

با این حال پس از اتمام ساعات معاملاتی سهام و تداوم معاملات صندوق‌ها، تحرکات قابل توجهی در جریان دادوستد این بخش از بازار مشاهده شد. 80 درصد از صندوق‌های اهرمی مثبت شدند و اغلب صندوق‌های سرمایه‌گذاری در انواع دیگر آن، با ورود پول مواجه بودند.

 
از آنجا که رفتار صندوق‌های اهرمی به‌ عنوان پارامتر مهمی برای جهت‌گیری شاخص کل بورس ارزیابی شده، این امید دوباره در دل سهامداران زنده شد که بازار سهام بتواند طی روزهای پیش رو بخشی از مسیر نزولی رفته را بازگردد.

در همین حال، روز دوشنبه بازار سهام شاهد اعتراض تالارهای منطقه‌ای بورس و کارگزاری‌ها نسبت به وضعیت بورس و تداوم محدودیت دامنه دو درصدی بود. این دامنه اکنون به چالش جدی برای سهامداران تبدیل شده و به بازار سیگنال خطر ارسال کرده است.

در صورتی که سازمان بورس با عادی شدن شرایط معاملات و بازگشت دامنه به 6 درصد موافقت کند، شاید بتوان خوش‌بین بود که بازار خود را بازیابی کرده و طی روزهای آینده بهبود یابد.

 
با این حال هنوز سایه اوراق 30 درصدی بانک مرکزی و فشار این نهاد به بازار سرمایه بر سر بورس باقی است و آن‌طور که از اظهارات محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی برمی‌آید، این نهاد فعلاً قصد عقب‌نشینی ندارد./تجارت نیوز

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده