پیش بینی بورس سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳-راهبرد معاصر

پیش بینی بورس سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳

بازار سهام در حالی معاملات روز دوشنبه را به پایان رساند که تمامی شاخص‌های این بازار در سایه خوش‌بینی به وعده‌‌های ستاد اقتصادی دولت و پایان مهلت بانک‌ها برای بازگشت سود سپرده به محدوده قانونی، مثبت شد و نفس گرفت. آیا این روند در معاملات روز سه‌ شنبه هم تکرار می‌شود؟
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۲ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 10
کد خبر: ۲۴۴۸۴۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، روز یکشنبه اعلام کرد ستاد اقتصادی دولت برای کمک به سودآوری صنایع بورسی چهار مصوبه مهم داشته است. به گفته او، بر اساس مصوبه اول، وزارت نفت باید اصلاحیه دستورالعمل قیمت محصولات پالایشی را به‌سرعت ابلاغ کند.

به گفته خاندوزی، همچنین لازم است مصوبه برای عدم خروج شرکت‌های خودروسازی از بورس، به تایید شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا برسد. در همین حال، مقرر شد بانک مرکزی درباره کاهش نرخ سود بانکی به اقدامات نظارتی ادامه دهد.

 
مصوبه چهارم نیز قائل بر این بوده است که درباره معافیت‌های مالیاتی صنایع بورسی، مصوبه دولت برای پذیرش بار بودجه‌ای طرح مجلس به‌سرعت اخذ شود. به این ترتیب مطابق پیش‌بینی تجارت‌نیوز، بازار سهام به‌رغم تداوم دامنه نوسان دو درصدی سهام، روز یکشنبه تقلای نتیجه‌بخشی داشت و مثبت شد. همچنین شنیده‌ها حاکی از آن است که این محدودیت دامنه به پایان دوره خود نزدیک شده و به‌زودی دامنه نوسان قیمت سهام به حالت عادی بازمی‌گردد.

 
بازار سهام در روز دوشنبه معاملات متعادلی داشت و رشد نسبتاً خوبی در حجم و ارزش معاملات خرد پیدا کرد. در همین حال در پایان معاملات روز دوشنبه، صفوف خرید دو برابر صفوف فروش بود و 65 درصد از نمادهای بازار هم مثبت بودند.

با توجه به سبز شدن صندوق‌های اهرمی و سهامی و فضای مثبتی که در بازار ایجاد شده، پیش بینی می‌شود بازار در روز سه‌ شنبه هم روندی متعادل همراه با خوش‌بینی معامله‌گران در پیش داشته باشد./تجارت نیوز

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده