تعلیق رزمایش آمریکا و گرجستان در سایه تشدید تنش‌های سیاسی-راهبرد معاصر
رونمایی واشنگتن از قوانین جدید برای جلوگیری از دستیابی ایران به اطلاعات آمریکایی گزارش سخنگوی وزارت خارجه از سفر عراقچی به بحرین حزب الله: فرستاده آمریکا علناً از تغییر در قطعنامه ۱۷۰۱ سخن می‌گوید تقاضای عربستان از ایران برای برگزاری رزمایش در دریای سرخ رئیس جمهور جدید ویتنام انتخاب شد «گوترش» خواستار برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه شد دیدار عراقچی با پادشاه بحرین هاآرتص مدعی دسترسی هکر‌های مرتبط با ایران به اطلاعات مهم سران تل‌آویو شد اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق جهاد اسلامی هدف قرار گرفتن زیاد النخاله در دمشق را تکذیب کرد کیف همسر یحیی السنوار چقدر قیمت داشت؟ + تصاویر عراقچی عازم بحرین شد لغو مجوز فعالیت شبکه العربیه عربستان در الجزایر حمله جدید صهیونیست‌ها به ضاحیه بیروت | نفوذ پهپادی حزب‌الله به حیفا رسانه صهیونیستی: اسرائیل امشب تمامی تاسیسات اقتصادی مهم حزب الله را مورد حمله قرار خواهد داد

تعلیق رزمایش آمریکا و گرجستان در سایه تشدید تنش‌های سیاسی

رزمایش مشترک آمریکا و گرجستان در سایه تشدید تنش‌های سیاسی ناشی از دو تلاش ناکام واشنگتن بمنظور کودتا علیه حزب حاکم گرجستان، تعلیق شد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۸ - ۱۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 06
کد خبر: ۲۴۸۴۵۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت دفاع آمریکا از تعلیق برگزاری مانور مشترک نظامی خود با گرجستان تا اطلاع ثانوی خبر داد درحالیکه دخالت‌های واشنگتن روابط دو جانبه را تیره و تار کرده است.

در بیانیه روز جمعه پنتاگون اعلام شده است که رزمایش مشترک ادواری «نوبل پارتنر» که قرار بود امسال نیز از ۲۵ ژوئیه تا ۶ اوت در گرجستان برگزار شود به دلیل تنش در روابط تفلیس و واشنتگن به تعویق افتاد.

تصمیم واشنگتن به منظور تعلیق رزمایش مشترک با نظامیان گرجستانی پس از آن بود که دولت تفلیس مدعی شد آمریکا این کشور را به منظور گشایش جبهه دوم نبرد با روسیه با هدف کاهش فشار‌ها در جبهه نبرد اوکراین و روسیه تحت فشار قرار داده است.

مقامات گرجی همچنین اخیرا از دو تلاش ناکام آمریکا به منظور کودتا علیه حزب حاکم پرده برداشته بودند. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده