سیر نزولی بهای طلا در هفته جاری-راهبرد معاصر

سیر نزولی بهای طلا در هفته جاری

بازار طلای جهان با آنکه شاهد افزایش نرخ انس بود، اما در بازار داخلی با کاهش روبرو بوده و در هفته آینده هم به دلیل ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا قطعا با روند کاهشی روبرو خواهد بود.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۱ - ۲۲ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 12
کد خبر: ۲۴۹۵۸۳

به گزارش راهبرد معاصر؛  تا دو هفته قبل از انتخابات بازار طلا، سکه و ارز کشور با ثبات بود و قیمت‌ها تغییر چندانی نداشت، اما بعد از انتخابات و افزایش میزان مشارکت مردم ارزش پول ملی کشور بالا رفت و در نتیجه بعد از انتخابات روند نزولی قیمت ارز شروع شد.

در حالی که قیمت جهانی طلا با توجه به اتفاقات سیاسی جهان رو به افزایش است، اما این موضوع تاثیری در بازار داخلی نداشته و قیمت‌ها روند کاهش پیدا کرد.

در هفته گذشته به نسبت دیروز به طور متوسط ۲۵ دلار قیمت جهانی طلا افزایش داشت که برخلاف افزایش جهانی بود، البته امروز بهای هر انس جهانی طلا بیش از ۲ هزارو ۴۰۰ دلار است.

در هفته سوم تیرماه ۱۴۰۳ قیمت سکه طرح قدیم با یک میلیون تومان کاهش هفتگی در آخرین معاملات دیروز ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح جدید با یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی ۴۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، نیم سکه با ۹۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی ۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه با یک میلیون تومان کاهش هفتگی به ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و همچنین سکه‌های یک گرمی بدون تغییر هفتگی به ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

قیمت هر مثقال طلای آب شده به طور متوسط به ۲۷۵ هزار تومان کاهش هفتگی رسید و در آخرین معاملات روز پنجشنبه ۱۴میلیون و ۶۱۰ هزارتومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۶۴ هزار تومان کاهش هفتگی در آخرین معاملات دیروز ۳ میلیون و ۳۷۲ هزارتومان معامله شد.

با توجه به ورود به ماه محرم و کاهش تقاضا، حباب سکه در این هفته ۹۰۰ هزارتومان کاهش داشت که این امر یک اتفاق مثبت قلمداد می‌شود، زیرا در آخرین معاملات دیروز هر قطعه سکه ۷ میلیون و ۱۰۰ هزارتومان حباب داشته است.

در هفته‌ای که گذشت علیرغم افزایش قیمت جهانی طلا، بهای طلا، سکه و ارز در کشور سیز نزولی داشته است.

با توجه به تعطیلی یک هفته‌ای بازار سنتی کشور به دلیل ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی به نظر می‌رسد قیمت جهانی طلا با نوسان روبرو باشد، اما بهای طلا، سکه و ارز در کشور ما با کاهش و توقف داد و ستد‌ها بدون تغییر داد و ستد شود. / برنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار