اقتباسی جدید از «بلندی‌های بادگیر» به سینما می‌آید-راهبرد معاصر

اقتباسی جدید از «بلندی‌های بادگیر» به سینما می‌آید

«امرالد فنل» اعلام کرد که پروژه بعدی او اقتباسی جدید از رمان معروف «بلندی‌های بادگیر» نوشته «امیلی برونته» خواهد بود.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۲۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 13
کد خبر: ۲۴۹۷۵۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ «امرالد فنل» بازیگر، کارگردان و فیلمنامه‌نویس انگلیسی برنده اسکار اعلام کرد که قصد دارد در پروژه جدید سینمایی خود اقتباسی از رمان عاشقانه کلاسیک «بلندی‌های بادگیر» نوشته «امیلی برونته» را به سینما بیاورد.

این پروژه با مشارکت استودیو «MRC» ساخته خواهد شد که پیش از این در فیلم «سالتبرن» با «امرالد فنل» همکاری کرده است، اما هنوز اطلاعاتی درباره بازیگران این فیلم منتشر نشده است.

رمان «بلندی‌های بادگیر» یک سال پیش از مرگ «امیلی برونته» نویسنده انگلیسی با نام مستعار «الیس بل» منتشر شد و داستان آن در لنگرگاه‌های یورکشایر می‌گذرد و حول روابط مخرب بین دو خانواده می‌چرخد. هسته اصلی رمان داستان عشق پرشور و غم انگیز بین هیثکلیف، یتیمی است که توسط آقای ارنشاو به فرزندی پذیرفته شده است و کاترین، دختر آقای ارنشاو.

«امیلی برونته»، دومین خواهر از سه خواهران «برونته» بود که سی‌ام جولای ۱۸۱۸ در یورک‌شایر انگلیس متولد شد. او کوچک‌تر از «شارلوت» و بزرگ‌تر از «آن» بود. «امیلی» بیش‌ترین شهرتش را به واسطه رمان «بلندی‌های بادگیر» به دست آورد. پس از مرگ مادر، او در کودکی به همراه دو خواهر و برادرش، سرزمین‌های خیالی را خلق و در داستان‌های‌شان آنها را ترسیم کرد. او در سال ۱۸۴۷، تنها رمان خود یعنی «بلندی‌ها بادگیر» را به‌عنوان دو جلد از یک مجموعه سه‌جلدی منتشر کرد. سبک خلاقانه این رمان موجب تعجب منتقدان شد. اگرچه واکنش‌های متفاوتی نسبت به این رمان صورت گرفت، اما «بلندی‌های بادگیر» به یک اثر کلاسیک ادبی تبدیل شد.

در طول سال‌ها، این رمان مورد اقتباس‌های متعددی در سینما و تلویزیون قرار گرفته که مورد آن را «آندریا آرنولد» در سال ۲۰۱۱ با بازی «کایا اسکودلاریو» و «جیمز هاوسون» کارگردانی کرد. «رالف فاینز» و «ژولیت بینوش» در سال ۱۹۹۲ در اقتباسی به کارگردان «پیتر کاسمینسکی» نقش‌های اصلی را بر عهده داشتند و در اقتباسی در سال ۱۹۳۹ از این رمان به کارگردانی «ویلیام وایلر» نیز «لارنس اولیویه» و «مرل اوبرون» بازی کردند.

«امرالد فنل» سال «گذشته فیلم «سالتبرن» که یک تریلر روانشناختی با بازی «بری کیوگان» و «جیکوب الوردی» را ساخت که دو نامزدی گلدن گلوب و پنج جایزه فیلم بفتا را به دست آورد.

فیلم «زن خوش‌آتیه جوان» نیز نخستین فیلم ساخته «امرالد فنل» یک فیلم مهیج انتقامی کمیک و تاریک با بازی «کری مولیگان» بود که جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اورجینال را برای او به ارمغان آورد و همچنین نامزدی اسکار بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر زن و تدوین را به دست آورد.

«فنل» پیش‌تر کارگردانی و تهیه‌کنندگی سریال پرطرفدار محصول بی‌بی‌سی با عنوان «کشتن ایو» را بر عهده داشت و به عنوان بازیگر نیز برای بازی در نقش «کامیلا پارکر بولز» در سریال «تاج» محصول نتفلیکس، نامزد جایزه امی شد. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار