۷۰درصد از کل کودکان کار شناسایی شده در خراسان‌رضوی اتباع بیگانه بودند-راهبرد معاصر

۷۰درصد از کل کودکان کار شناسایی شده در خراسان‌رضوی اتباع بیگانه بودند

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: در ۶ماهه دوم سال گذشته از کل کودکان کار شناسایی شده، ۷۰ درصد اتباع بیگانه بودند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۲ - ۲۷ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 17
کد خبر: ۲۵۰۳۶۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ حمیده محدث در نشست خبری سازمان بهزیستی خراسان رضوی امروز چهارشنبه ۲۷تیر ماه که در شیرخوارگاه حضرت‌علی‌اصغر (ع) برگزار شد، اظهار کرد: آمار کودک‌‎همسری و کودک‌‎آزاری به دلایل مختلفی از جمله برداشت‌ها و تعاریف متفاوت از این واژه‌ها در ذهن افراد، محرمانه است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون، ۹۶۴ مورد اعلام کودک‌آزاری به اورژانس اجتماعی در سراسر استان گزارش شده و از این تعداد حدود ۶۴ درصد آزارها، غفلت و مسامحه، ۱۹ درصد جسمی، ۲ درصد جنسی و ۴ درصد کودک‌آزاری روانی بوده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، مورد کودک‌همسری به سازمان بهزیستی استان معرفی نشده‌است، به علت آنکه در کودک همسری بیشتر مداخله توسط خود دادستانی انجام می‌شود.

محدث تصریح کرد: در مناطق خاصی از استان، درگیر کودک‌‎همسری هستیم که تدابیر لازمه را خود دادگستری انجام می‌دهد و بهزیستی در تیم‌های مداخله خود بیشتر وارد مباحث مشاوره می‌شود.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی با بیان اینکه در زمینه آسیب‌های اجتماعی، افزایش زیادی نداشته‌ایم گفت: کل تماس‌های صورت‌گرفته با اورژانس اجتماعی در سال گذشته، ۲۵ هزار و ۶ مورد بوده و در چهارماهه اول امسال، ۴۹۲۳ مورد تماس با بهزیستی گرفته‌شده‌است. سال گذشته، واحد سیار اورژانس اجتماعی ۹۰۰۰ خدمات‌رسانی انجام داده و سال جاری تاکنون نیز خدمات‌رسانی، حدود ۲۸۳۱ مورد بوده است.

محدث ادامه داد: در زمینه سامان‌دهی کودکان کار در سال گذشته، ۱۱۷۷ نفر را شناسایی و سامان‌دهی کردیم که از ابتدای سال جاری نیز ۱۱۵ نفر اضافه شده‌اند. در ۶ماهه اول سال گذشته، ۶۵ درصد کودکان سامان‌دهی شده و در ۶ماهه دوم سال گذشته نیز از کل کودکان کار شناسایی شده، ۷۰ درصد اتباع بیگانه بودند.

وی افزود: سکونت بیشتر این کودکان در کشور غیررسمی و غیرقانونی است، اما به دلیل کودک بودن، به آنها خدمات‌رسانی انجام می‌شود و طبق آمار، در سال گذشته، تنها ۸درصد کودکان سامان‌دهی‌شده، به چرخه کار بازگشتند./ ایسنا 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده