بلینکن: اوکراین بدون آمریکا هم می‌تواند روی پای خود بایستد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

بلینکن: اوکراین بدون آمریکا هم می‌تواند روی پای خود بایستد

وزیر امور خارجه آمریکا برای اولین بار از احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و قطع حمایت‌های واشنگتن از اوکراین سخن گفته و در عین حال تاکید کرد که اوکراین می‌تواند بدون آمریکا هم روی پای خود بایستد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۱ - ۳۰ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 20
کد خبر: ۲۵۰۷۲۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ برای اولین بار، "آنتونی بلینکن"، وزیر امور خارجه آمریکا به طور علنی در مورد احتمال پیروزی ترامپ جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صحبت کرده است. با این وجود، وی خوشبین است و در این باره گفته است که اوکراین در مسیر درستی قرار دارد تا اطمینان حاصل کند که "از نظر نظامی، اقتصادی و دموکراتیک می‌تواند روی پای خود بایستد. "

به گفته آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، اوکراین بدون کمک آمریکا هم می‌تواند در آینده از نظر نظامی مستقل روی پای خود بایستد. بلینکن روز جمعه به وقت محلی در آسپن به توافقنامه‌های امنیتی که بیش از ۲۰ کشور با اوکراین در نشست ناتو منعقد کردند، اشاره کرد. وی افزود: این دولت‌ها موافقت کردند که کمک‌های نظامی و مالی خود را به اوکراین حفظ کنند، حتی اگر ایالات متحده آمریکا از حمایت خود در یک دولت دیگر دست بکشد.

در دوران ریاست جمهوری جو بایدن، ایالات متحده آمریکا مهمترین حامی اوکراین در جنگ بیش از دو ساله خود در برابر نیرو‌های روسیه است. با تضعیف "جو بایدن" در نظرسنجی‌ها برای انتخابات نوامبر، اوکراین و حامیان آن نگران هستند که در صورت شکست بایدن، این کشور حمایت حیاتی ایالات متحده را از دست بدهد.

بلینکن گفت که حمایت از اوکراین را نمی‌توان برای آینده قفل کرد. وزیر امور خارجه آمریکا گفت: البته هر دولتی این فرصت را دارد که سیاست خود را تعیین کند. وی معتقد است که این امکان وجود دارد که دولت دیگری در آمریکا از توافقات امنیتی با اوکراین دست بکشد. بلینکن گفت:، اما خوشبختانه ما حدود ۲۰ کشور دیگر داریم. از طرفی خود اوکراین هم در مسیر خوبی قرار دارد تا اطمینان حاصل کند که از نظر نظامی، اقتصادی و دموکراتیک روی پای خود می‌تواند بایستد.

به این ترتیب برای اولین بار، بلینکن علناً این احتمال را مطرح کرد که دونالد ترامپ جمهوری خواه می‌تواند در انتخابات نوامبر پیروز شود و از تعهدات ایالات متحده در قبال اوکراین عقب نشینی کند. ترامپ هم از کمک‌های آمریکا به اوکراین هم انتقاد کرده و هم از آنها حمایت کرده است. از سوی دیگر، جیمز دی. ونس، نامزد معاون ریاست جمهوری او، به وضوح با کمک مالی به اوکراین در مجلس سنا مخالفت کرده است.

ترامپ روز جمعه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین تلفنی گفتگو کرد. نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا سپس گفت که از ابتکار زلنسکی استقبال می‌کند و قول داد به جنگی پایان دهد که به هزینه جان بسیاری از مردم تمام شده و خانواده‌های بی گناه بی شماری را ویران کرده است.

زلنسکی هم خاطرنشان کرد که حفاظت و آزادی کشورش در آمریکا از حمایت قاطع در هر دو حزب و در هر دو مجلس کنگره برخوردار است.

وی گفت که او با ترامپ موافقت کرد که در یک دیدار شخصی درباره اقداماتی که می‌تواند صلح را منصفانه و واقعاً پایدار کند، بحث و گفتگو کند./ تسنیم 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده