توقیف ۵ شناور و محموله بزرگ کالای ممنوعه در آب‌های بندرعباس معتمدیان: برخی مدارس استان تهران سه شیفته هستند علت مرگ جوان ایرانی در آفریقای جنوبی چه بود؟ ماجرای همه‌گیری ویروس جدید در قم چیست؟ / توضیحات دانشگاه علوم پزشکی پیدا شدن ۷۴ جسد در مخزن سد کرج حقیقت داشت؟ نحوه مراحل گزینش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ماجرای فوت دانشجوی دانشگاه شیراز در خوابگاه چه بود؟ رأی محکومیت شبنم نعمت زاده به ۲۰ سال حبس نقض شده است تغییرات در دریافتی معلمان؛ شمول کسور بازنشستگی فرهنگیان اعلام شد نحوه فعالیت مدارس خوزستان اعلام شد هشدار هواشناسی به این مناطق تهران / پیش بینی وضعیت جوی ۲۶ آبان ۱۴۰۴ ماجرای صدور کارت‌های صلیب سرخ، کهنه سربازان، معیشت و غرامت برای آزادگان چیست؟ تونل توحید ساعاتی دیگر مسدود می‌شود ۳۰۳ هزار سایت قمار مسدود شدند استانداری تهران: خروج بیش از ۴۷۰ هزار نفر از اتباع غیر مجاز از ایران، موجب آزادسازی ۳ هزار کلاس درس شده بزرگ‌ترین محموله مخدر شیشه در جنوب شرق کشور زمین گیر شد

تدریس هوش مصنوعی در دانشگاه‌ها از مهر امسال + جزئیات

معاون آموزشی وزیر علوم از ارائه ۲ واحد هوش مصنوعی در رشته‌های فنی از مهرماه امسال خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۲ - ۳۱ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 21
کد خبر: ۲۵۰۸۹۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ روح‌الله رازینی معاون آموزشی وزیر علوم در نشست خبری که امروز با محوریت هوش مصنوعی برگزار شد، گفت: تاثیرگذاری که هوش مصنوعی روی بازار‌ها می‌گذارد، حاکی از آن است که در این حوزه سالانه ۱۲۰ درصد رشد رو شاهد هستیم. گزارش‌ها برآورد می‌کند ۱۲۰ میلیون نفر در آینده در این حوزه کار خواهند کرد.

وی افزود: در حوزه به کارگیری هوش مصنوعی در کشور هنوز جای کار داریم و شاید رتبه خوبی نداشته باشیم. درآموزش عالی تاثیر هوش مصنوعی در سه جنبه تحلیل می‌شود، نخست نظام یادگیری و یاددهی است که اساتید ما با توجه به ظرفیت‌های جدید باید نقش متفاوتی را ایجاد کنند و نیازمند آن هستیم که هم ضوابط و هم توانمندی اساتید و دانشجویان متفاوت شود.

رازینی ادامه داد: محور دوم در حوزه محتوای آموزشی است. آنچه به عنوان برنامه درس نوشته تحصیلی داریم و تاثیری که هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف قرار داده است، در این فضا محتوا نیاز به تطبیق و بروز رسانی دارد.

وی اضافه کرد: حوزه سوم اداره و مدیریت آموزش عالی است که می‌توانیم با ابزار‌های هوش مصنوعی شیوه جدیدی راهبری آموزش عالی را داشته باشیم. نمونه آن رویدادی بود حول تاثیر هوش مصنوعی بر نظارت و ارزیابی برگزار شد.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: برای اینکه توجه و تنوع به دانشجویان منتقل شود یک درس دو واحدی با عنوان هوش مصنوعی و تحول دیجیتال در رشته‌های فنی خواهیم داشت که از مهر ۱۴۰۳ انجام می‌شود و یک دو واحدی اختیاری برای دانشجویان غیر از رشته فنی مهندسی هم در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: کار دیگری که انجام شده روند برنامه‌ریزی برای رشته‌های درسی است. در همین دو تا سه سال قریب ۳۰ رشته با قرابت با حوزه مصنوعی برنامه ریزی شده است. در حوزه اداره نیز اقدامات مقدماتی در حوزه نظارت، کنترل انجام شده و اقدامات آن انجام شده.۲۰ شرکت منتخب محصولاتشان را در حوزه هوشمندسازی و نظارت در نمایشگاهی که در قسمت قبل عرض کردم فعال بودند. / فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار