ویروس گوارشی جدید در راه است؟ وزیر آموزش و پرورش: از میان ۹۰۰ هزار شرکت کننده مرحله اول کنکور، ۵۰۰ هزار نفر داوطلب دانشگاه فرهنگیان بودند/ ۷۲ هزار نفر وارد مرحله ارزیابی تکمیلی شدند آلمان موفق به ساخت ماده‌ای شد که تا به امروز وجود نداشت آغاز به کار رسمی تاکسی اینترنتی تهران؛ به زودی ممنوعیت عمل جراحی زیبایی توسط پزشکان عمومی برداشته شد تب کریمه کنگو؛ بیماری کُشنده تابستانی هواشناسی ایران ۱۴۰۴/۴/۲۵؛ هشدار گرمای شدید در ۲۹ استان مشاغلی که هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین آنها شود محرومیت ۱ تا ۱۰ ساله برای متخلفان کنکور دستگیری شرور معروف و ۸ متهم دیگر در پرونده نزاع مرگبار جنوب شرق تهران آیتم‌های تعیین شهریه مدارس غیردولتی/ کاهش ساعت کاری معلمان مدارس غیردولتی و بیمه کامل آنها از مهرماه جریمه ورود به محدوده طرح از ۲۸ خرداد تا ۸ تیر حذف می‌شود؟ هشدار هواشناسی درباره استمرار گرما در ۲۷ استان/ لزوم مدیریت مصرف انرژی فردا، آخرین مهلت دریافت کارت کنکور عکس روز ناسا از یک فرورفتگی در مریخ

تدریس هوش مصنوعی در دانشگاه‌ها از مهر امسال + جزئیات

معاون آموزشی وزیر علوم از ارائه ۲ واحد هوش مصنوعی در رشته‌های فنی از مهرماه امسال خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۲ - ۳۱ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 21
کد خبر: ۲۵۰۸۹۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ روح‌الله رازینی معاون آموزشی وزیر علوم در نشست خبری که امروز با محوریت هوش مصنوعی برگزار شد، گفت: تاثیرگذاری که هوش مصنوعی روی بازار‌ها می‌گذارد، حاکی از آن است که در این حوزه سالانه ۱۲۰ درصد رشد رو شاهد هستیم. گزارش‌ها برآورد می‌کند ۱۲۰ میلیون نفر در آینده در این حوزه کار خواهند کرد.

وی افزود: در حوزه به کارگیری هوش مصنوعی در کشور هنوز جای کار داریم و شاید رتبه خوبی نداشته باشیم. درآموزش عالی تاثیر هوش مصنوعی در سه جنبه تحلیل می‌شود، نخست نظام یادگیری و یاددهی است که اساتید ما با توجه به ظرفیت‌های جدید باید نقش متفاوتی را ایجاد کنند و نیازمند آن هستیم که هم ضوابط و هم توانمندی اساتید و دانشجویان متفاوت شود.

رازینی ادامه داد: محور دوم در حوزه محتوای آموزشی است. آنچه به عنوان برنامه درس نوشته تحصیلی داریم و تاثیری که هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف قرار داده است، در این فضا محتوا نیاز به تطبیق و بروز رسانی دارد.

وی اضافه کرد: حوزه سوم اداره و مدیریت آموزش عالی است که می‌توانیم با ابزار‌های هوش مصنوعی شیوه جدیدی راهبری آموزش عالی را داشته باشیم. نمونه آن رویدادی بود حول تاثیر هوش مصنوعی بر نظارت و ارزیابی برگزار شد.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: برای اینکه توجه و تنوع به دانشجویان منتقل شود یک درس دو واحدی با عنوان هوش مصنوعی و تحول دیجیتال در رشته‌های فنی خواهیم داشت که از مهر ۱۴۰۳ انجام می‌شود و یک دو واحدی اختیاری برای دانشجویان غیر از رشته فنی مهندسی هم در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: کار دیگری که انجام شده روند برنامه‌ریزی برای رشته‌های درسی است. در همین دو تا سه سال قریب ۳۰ رشته با قرابت با حوزه مصنوعی برنامه ریزی شده است. در حوزه اداره نیز اقدامات مقدماتی در حوزه نظارت، کنترل انجام شده و اقدامات آن انجام شده.۲۰ شرکت منتخب محصولاتشان را در حوزه هوشمندسازی و نظارت در نمایشگاهی که در قسمت قبل عرض کردم فعال بودند. / فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر