ایهود باراک: ۸۰ درصد اسرائیلی‌ها نتانیاهو را مسئول ناکامی در هفتم اکتبر می‌دانند-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

ایهود باراک: ۸۰ درصد اسرائیلی‌ها نتانیاهو را مسئول ناکامی در هفتم اکتبر می‌دانند

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی گفت که ۸۰ درصد اسرائیلی‌ها «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر کنونی این رژیم را مسئول ناکامی در عملیات هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) حماس علیه نظامیان اشغالگر در اطراف نوار غزه می‌دانند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۴ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 24
کد خبر: ۲۵۱۴۶۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ «ایهود باراک» با انتقاد از سیاست‌های نتانیاهو گفت: مشکل روابط ما با آمریکا، «جو بایدن» یا دولت تحت مدیریت دموکرات‌ها نیست بلکه مشکل اصلی، شخص نتانیاهو است.

باراک با اشاره به سفر نتانیاهو به آمریکا و برنامه سخنرانی وی در کنگره این کشور، افزود: تأیید اظهارات نتانیاهو در کنگره آمریکا، اشتباه است، اما آمریکایی‌ها ابزار کافی برای درک اینکه وی آنها را گمراه می‌کند، اختیار ندارند.

ساعاتی پیش نیز روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گزارش داد که گروهی از شخصیت‌های سیاسی، نظامی، دانشگاهی و قضائی رژیم صهیونیستی از هر دو جریان چپ و راست طی نامه‌ای به مقامات کنگره آمریکا، به دعوت از نتانیاهو برای سخنرانی در این نهاد اعتراض کردند.

در این نامه که «دان هالوتس» رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش، «تامیر پاردو» رئیس اسبق سازمان جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) و «موشه یعلون» وزیر اسبق جنگ آن را امضا کرده اند، تاکید شد که کنگره آمریکا میزبان یک مجرم است.

معترضان به حضور نتانیاهو در آمریکا، دیدار وی از کنگره را نشانه ارجح دانستن ادامه حیات سیاسی نتانیاهو بر دیگر مسائل دانستند.

معترضان اعلام کردند: نتانیاهو کماکان تمایلی برای ارائه طرحی برای «غزه پس از جنگ» ندارد و امنیت آمریکا و اسرائیل را به سخره گرفته است.

در این نامه تاکید شد: نتانیاهو تهدیدی برای موجودیت اسرائیل است و ادامه حیات سیاسی وی، به امنیت ملی آمریکا نیز به شدت آسیب می‌زند. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده