خیزش گردوخاک در نواحی شرق و جنوب شرق کشور تا ۵ روز آینده-راهبرد معاصر

خیزش گردوخاک در نواحی شرق و جنوب شرق کشور تا ۵ روز آینده

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: تا ۵ روز آینده شاهد خیزش گردوخاک در نواحی شرق و شمال شرق کشور خواهیم بود.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۴ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 24
کد خبر: ۲۵۱۴۶۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه امشب در برخی نقاط شمال غرب و غرب کشور شاهد بارش پراکنده باران هستیم، گفت: در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال آذربایجان غربی، شمال شرق آذربایجان شرقی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی و جنوب کشور در جنوب استان سیستان و بلوچستان، جنوب استان کرمان و شرق و شمال هرمزگان بارش پراکنده باران، گاهی رگبار رعدوبرق و وزش باد‌های شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه این بارش‌ها کماکان تا اوایل هفته آتی با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت، گفت: تا ۵ روز آینده در نیمه شرقی کشور و بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب و مناطقی از استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد‌های شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که ممکن است منجر به کاهش دید و کیفیت هوا در این مناطق شود.

وی  افزود: تا اوایل هفته آتی به جز استان‌های ساحلی دریای خزر روند تدریجی افزایش دما به‌ویژه برای بخش‌های مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز رخ خواهد داد.

وی در ادامه تصریح کرد: آب‌های جنوب کشور نیز تا اوایل هفته آتی و آب‌های دریای خزر هم در روز‌های پنجشنبه و جمعه مواج و متلاطم خواهد بود.

او در خصوص وضعیت جوی تهران نیز توضیح داد: تهران نیز برای امروز بعدازظهر وزش باد را خواهد داشت و بیشینه دمای تهران به ۳۹ درجه سانتیگراد خواهد رسید و این در حالی است که هوای تهران در روز‌های آتی گرم‌تر خواهد شد./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده