رسانه آمریکایی: سخنرانی نتانیاهو پر از تحریف و کتمان حقیقت بود-راهبرد معاصر

رسانه آمریکایی: سخنرانی نتانیاهو پر از تحریف و کتمان حقیقت بود

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست با اشاره به سخنرانی روز چهارشنبه نتانیاهو در کنگره آمریکا، اذعان کرد که وی برای سرپوش‌گذاشتن بر حقایق جنگ غزه، دست به تحریف‌های متعدد زده است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 26
کد خبر: ۲۵۱۶۵۴

به گزارش راهبد معاصر؛ واشنگتن‌پست در مقاله خود تصریح کرده است که نخست‌وزیر اسرائیل در سخنرانی خود در کنگره ایالات متحده، با هدف سرپوش‌گذاشتن بر بسیاری از حقایق جنگ در غزه که بسیاری آن را «نسل‌کشی» توصیف کرده‌اند، به تحریف حقایق روی آورده است.


این روزنامه تأکید کرده است که یکی از بزرگ‌ترین تحریف‌های نخست‌وزیر اسرائیل، کتمان حقایق در مورد حمله به رفح بوده است. به اذعان واشنگتن‌پست، نتانیاهو در حالی اعلام می‌کند که هیچ غیرنظامی ای در حمله به شهر جنوبی رفح کشته نشده است که گزارش‌های متعددی از حملات موشکی به این مناطق و کشتار انبوه غیرنظامیان فلسطینی مخابره شده است.


نتانیاهو روز چهارشنبه و در میان اعتراض گسترده آمریکائیان حامی فلسطین، در کنگره ایالات متحده سخنرانی کرد. بسیاری از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا، این سخنرانی را بایکوت کرده بودند. کامالا هریس، معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا نیز از حضور در این سخنرانی به بهانه سفر؛ خودداری کرده بود.


واشنگتن‌پست اظهارات نتانیاهو در مورد اجازه ورود کمک‌ها به غزه را با گزارش‌های سازمان ملل و سایر سازمان‌های حقوق بشری متناقض دانست و اذعان کرد که نخست‌وزیر اسرائیل، نقش خود در فجایع غزه را تحریف می‌کند.


واشنگتن‌پست تأکید کرده است که نتانیاهو تلاش کرد تا در سخنرانی «چهره‌ای متفاوت» ازآنچه واقعاً هست؛ از خود به نمایش بگذارد. او در حالی ادعا کرد که اگر حماس، گروگان‌ها را آزاد کند؛ به جنگ پایان خواهد داد که پیش از این «بنی گانتز»، رهبر حزب اپوزیسیون اتحاد ملی اسرائیل، اعلام کرده بود که نتانیاهو ماه‌ها است تعمداً در امضای توافقنامه آتش‌بس، تأخیر ایجاد می‌کند.


سی‌ان‌ان نیز با اشاره به سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: «نتانیاهو، نقش اسرائیل را در ایجاد درگیری‌های غیرنظامی در غزه، به‌دروغ، کم‌اهمیت جلوه داد».
شخصیت‌های برجسته کنگره آمریکا، از جمله سناتور برنی سندرز و نانسی پلوسی نیز از سخنرانی نتانیاهو انتقاد کردند. برنی سندرز، سناتور برجسته آمریکا با انتقاد از سخنرانی نتانیاهو در کنگره ایالات متحده، او را «جنایت‌کار جنگی» توصیف کرد. سندرز در صفحه شخصی خود در ایکس نوشت: «این اولین‌بار در تاریخ آمریکا خواهد بود که به یک جنایت‌کار جنگی چنین افتخاری داده می‌شود. نباید از او در کنگره ایالات متحده استقبال کرد.» 


نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان ایالات متحده نیز در پستی در شبکه ایکس نوشت: «ارائه امروز بنیامین نتانیاهو در مجلس نمایندگان با اختلاف بسیار، بدترین ارائه در میان مقامات خارجی ای بود که برای سخنرانی در کنگره ایالات متحده دعوت شده بودند.» 
 
رشیده طلیب، تنها نماینده فلسطینی - آمریکایی کنگره نیز با دردست‌داشتن پلاکاردی دوطرفه با متن «جنایت‌کار جنگی» در یک طرف و «مجرم نسل‌کشی» در طرف دیگر، اعتراض خود را به حضور نتانیاهو در کنگره اعلام کرده بود./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار