مردم فلسطین به تنهایی در برابر جهانی ستمگر مقاومت می‌کنند-راهبرد معاصر

مردم فلسطین به تنهایی در برابر جهانی ستمگر مقاومت می‌کنند

حزب کمونیست آمریکا در واکنش به سخنرانی نتانیاهو در آمریکا عنوان کرد که مردم فلسطین به تنهایی در برابر جهانی ستمگر مقاومت می‌کنند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 28
کد خبر: ۲۵۱۹۲۹

به گزارش راهبرد معاصر، نتانیاهو در سخنرانی خود در کنگره آمریکا، جنگ غزه را «نبردی برای بقای دولت یهود» خواند، اما بسیاری از اسرائیلی ها از او می خواهند که با آتش بسی موافقت کند که به هر قیمتی امکان آزادی ۱۱۵ اسیر باقی مانده در غزه را فراهم کند. اگرچه نتانیاهو از تلاش های فشرده برای آزادی اسیران صحبت کرد، اما علناً توافق آتش بس پیشنهادی در حال مذاکره را قبول نکرد.

 

نیویورک تایمز نوشت: در سرزمین های اشغالی، تناقض بین تشویق مکرر قانون‌گذاران آمریکایی در طول سخنرانی او و واقعیت تلخ داخلی در صفحات اول روزنامه‌های عبری زبان روز پنج‌شنبه، که تحت تأثیر اخباری مبنی بر اینکه ارتش اجساد چند اسیر را از غزه بیرون آورده است، آشکار بود.

 

در همین راستا حزب کمونیست آمریکا پس از این سخنرانی بیانیه ای رسمی صادر کرد که در آن انزجار و نفرت خود از سیاستهای رژیم صهیونیستی و حمایت تام از فلسطین را عنوان کرد. مشروح این بیانیه در ذیل از نظرتان می گذرد.

 

سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا نه تنها جنایتکاری این رژیم را آشکار می کند بلکه روند اشغالگری ایالات متحده و ادعای نظم جهانی به اصطلاح بر اساس قوانین آن را به طور فزاینده زیر سوال می برد. شخصیت گستاخ و تهاجمی آمریکا، بی‌توجهی آشکار به کنوانسیون‌های اساسی حقوق بین‌الملل، سابقه خطرناکی از این کشور ایجاد کرده است.

 

واقعیت این است رویکرد و گستاخی نتانیاهو هم امنیت جامعه بین المللی و هم امنیت آمریکا را بیشتر به خطر می اندازد. خود مردم آمریکا با عمیق تر شدن بحران داخلی پیش روی امپریالیسم ایالات متحده، به ویژه در سطح اقتصادی، نوعی از سردرگمی در سیاستها و افکار به اصطلاح معتبرترین سیاستمداران را تجربه می کنند.

 

روشنفکران، مفسران و دیگر شخصیت‌های مهم آمریکا این روزها شاهد یک جنون با شور و شوق برای جنگ های خود ویرانگر و نسل کشی در مقیاس جهانی را شاهد هستند. استقبال گرم و تحسین برانگیز ایالات متحده از نتانیاهو جنایتکار جنگی، یک سیاستمدار افسار گسیخته، نسل کش این روند را آشکارتر کرد.

 

کنگره آمریکا همچنین یک سابقه خطرناک بر اساس بی توجهی آشکار به کنوانسیون های اساسی بین المللی دارد. مردم فلسطین امروز به تنهایی در برابر جهانی مقاومت می کنند که همدست جنایات رژیم صهیونیستی است.

 

به عنوان اعضای ‌عنوان حزب کمونیست آمریکا، مایلیم از این فرصت استفاده کنیم و موضع رسمی خود در مورد تشکیل دولت فلسطین را اعلام نماییم: حزب کمونیست آمریکا اسرائیل، این نهاد نامشروع را به رسمیت نمی شناسد. پروژه صهيونيستي كه خصلت فاشيستی آن مدتهاست در جهان آشكار شده است، هميشه باطل بوده است و  اساساً مغایر با روند تاریخی است که طی آن ملت ها مشروعیت خود را به دست می آورند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر