ترامپ خواستار حبس برای هتک حرمت به پرچم آمریکا شد-راهبرد معاصر

ترامپ خواستار حبس برای هتک حرمت به پرچم آمریکا شد

در پی به آتش کشیده شدن پرچم آمریکا در اعتراضات اخیر آمریکایی‌ها به حضور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آمریکا، ترامپ خواستار حبس یکساله برای هتک حرمت به پرچم آمریکا شد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 28
کد خبر: ۲۵۲۰۱۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ «اگر کاری برای هتک حرمت به پرچم آمریکا انجام دهید، باید یک سال زندان دریافت کنید» اینها جدیدترین اظهارات رئیس‌جمهور پیشین آمریکا دونالد ترامپ در مصاحبه با برنامه «فاکس و دوستان» شبکه فاکس‌نیوز در واکنش به نوع برخورد با معترضان آمریکایی است.

نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در پی اعتراضات آمریکایی‌ها علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در مقابل «ایستگاه اتحاد» واشنگتن دی سی که شامل به آتش کشیده شدن پرچم آمریکا می‌شد، خواهان محکومیت یک سال حبس برای اهانت به پرچم آمریکا شد.

ترامپ که پیش از درخواست کرده بود که آتش زدن پرچم آمریکا، جرم شناخته شود، آمریکایی‌هایی که بر این باورند چنین اقدامی جرم محسوب نمی‌شود، به تمسخر گرفت.

وی گفت «الان، افرادی خواهند گفت که چنین چیزی (محکومیت یکسال حبس) برخلاف قانون اساسی است. آنها آدم‌ها احمقی هستند. آدم‌های احمقی هستند که چنین چیزی می‌گویند».

وی ادامه داد: «ما باید با کنگره همکاری کرده تا در خصوص محکومیت یکسال حبس به توافق برسیم. وقتی اجازه داشته باشند که روی پرچم پابگذارند و بنزین روی آن بریزند و آن را به آتش بکشند. باید یکسال حبس بکشند، آنوقت دیگر چنین کاری نخواهند کرد».

بر اساس رای دیوان عالی آمریکا که در ۲۱ ژوئن ۱۹۸۹ صادر شده است، آتش زدن پرجم آمریکا در تجمعات اعتراضی، مشمول آزادی بیان و حق اعتراض شهروندان آمریکا در برابر استبداد احتمالی حکومت است و جرمی محسوب نمی‌شود.

در پی سخنرانی روز چهارشنبه هفته گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا، معترضان آمریکایی در واشنگتن دی سی علیه جنایات صهیونیست‌ها تظاهرات برپا کردند و پرچم آمریکا را آتش زدند. / فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار