رئیس پارلمان لبنان: رژیم صهیونیستی را برای توقف تجاوز به غزه و لبنان تحت فشار قرار دهید-راهبرد معاصر

رئیس پارلمان لبنان: رژیم صهیونیستی را برای توقف تجاوز به غزه و لبنان تحت فشار قرار دهید

رئیس پارلمان لبنان با اشاره به ۳۳ هزار بار نقض قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت از سوی رژیم صهیونیستی، خواستار تحت فشار قرار گرفتن سران این رژیم برای توقف تجاوزات به غزه و لبنان شد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۷ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 30
کد خبر: ۲۵۲۴۷۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ «نبیه بری» در دیدار با هیاتی از «اتحادیه جهانی فرهنگی لبنان» (WLCU) گفت: حوادث کنونی سراسر منطقه را تهدید می‌کند، اما با وجود خطرناک بودن این وضعیت، ما نگران لبنان و آینده آن نیستیم.

نبیه بری افزود: وحدت بین شهروندان لبنان، آینده آن را تضمین می‌کند.

رئیس پارلمان لبنان همچنین بر ضرورت تمسک به عناوین قدرت لبنان و حقوق مشروع آن در زمینه دفاع از خاک، حاکمیت و دارایی هاش با همه ابزار‌های مذکور در قوانین و اصول بین المللی تاکید کرد.

نبیه بری افزود: آنچه در غزه در حال روی دادن است، مایه ننگ و شرمساری بشریت است و تجاوز به جنوب لبنان نیز انعکاس شرایطی است که فلسطینی‌ها از دروازه غزه با آن دچار هستند.

رئیس پارلمان لبنان با اشاره به اینکه کشورش به قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت از زمان صدور آن پایبند بوده است، تأکید کرد: رژیم صهیونیستی با ۳۳ هزار بار زیر پا گذاشتن این قطعنامه، رکوردی در این زمینه برجای گذاشته است.

نبیه بری خاطرنشان کرد: راه حل اصلی برای ثبات و جلوگیری از شروع جنگی در منطقه که هیچ کسی از آن در امان نخواهد ماند، تحت فشار قرار دادن سران رژیم صهیونیستی برای متوقف کردن تجاوز مداومشان به غزه و لبنان است که از بیش از ۹ ماه پیش تاکنون ادامه داشته است. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار