گوترش: حملات بیروت و تهران تشدید تنشی خطرناک هستند-راهبرد معاصر

گوترش: حملات بیروت و تهران تشدید تنشی خطرناک هستند

دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنشی منفعلانه نسبت به اقدامات جنایتکارانه شب گذشته رژیم صهیونیستی در بیروت و تهران، این حملات را تشدید تنشی خطرناک عنوان کرد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۶ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 31
کد خبر: ۲۵۲۷۰۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد باز هم در برابر جنایت‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی واکنشی منفعلانه نشان داد.

گوترش در واکنش به جنایت‌های شب گذشته رژیم صهیونیستی در بیروت و تهران گفت: حمله‌های بیروت و تهران تشدید تنشی خطرناک هستند و در زمانی انجام می‌شوند که باید تلاش‌ها به آتش‌بس بیانجامد.

دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: ما شاهد اقداماتی برای از بین‌بردن تلاش‌ها برای آتش‌بس در غزه، آزادی اسرای اسرائیلی و برقراری آرامش در لبنان هستیم.

گوترش ادامه داد: جامعه بین‌الملل باید برای جلوگیری از اقداماتی که می‌تواند همه خاورمیانه را به لبه پرتگاه سوق بدهد تلاش کند.

گفتنی است شب گذشته رژیم صهیونیستی منطقه «حاره حریک» در حومه جنوبی بیروت را هدف قرار داد و فواد شکر از اعضای ارشد حزب‌الله لبنان را ترور کرد.

پس از آن نیز در ساعات اولیه بامداد امروز «اسماعیل هنیه» رئیس فقید دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

تل آویو هنوز به طور رسمی مسئولیت ترور شهید اسماعیل هنیه را نپذیرفته است. از سوی دیگر، یکی از سخنگویان ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که اشغالگران قدس مسئولیت ترور هنیه را نمی‌پذیرند.

این در حالی است که تارنمای شبکه العربیه، در خبری اعلام کرد که دفتر رسانه‌ای رژیم صهیونیستی ساعاتی پیش با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی و انتشار تصویر اسماعیل هنیه نوشت که «از شر او خلاص شدیم». / المیادین

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده