صندوق بازنشستگی کشوری: هیچگونه پرداختی تحت عنوان مسئولیت اجتماعی نداشتیم-راهبرد معاصر

 صندوق بازنشستگی کشوری: هیچگونه پرداختی تحت عنوان مسئولیت اجتماعی نداشتیم

 صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد که این صندوق از ابتدای امسال هیچگونه پرداختی تحت عنوان مسئولیت اجتماعی نداشته است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 05
کد خبر: ۲۵۳۳۷۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ در پی انتشار تصویر یک صورتجلسه در فضای مجازی و واکنش های مردمی به این موضوع، این صندوق در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: صندوق بازنشستگی کشوری تاکنون هیچگونه پرداختی تحت عنوان «مسئولیت اجتماعی» و موضوعات مشابه نداشته و با توجه به مصوبه هیات مدیره این صندوق و موافقت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از ابتدای سال ۱۴۰۳ هیچگونه مسئولیت اجتماعی توسط صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت نشده است.

این اطلاعیه تاکید می کند که مسئولیت اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان یک بنگاه اقتصادی - اجتماعی تنها متوجه ذینفعان اصلی آن یعنی بازنشستگان کشوری است.

بر این اساس، اداره کل خدمات رفاهی این صندوق در راستای عمل به وظایف خود و ارائه تسهیلات رفاهی برای سفرهای زیارتی و سیاحتی بازنشستگان، «همانند سنوات گذشته» در ایام پیاده‌روی اربعین حسینی نیز برنامه ریزی لازم را انجام داده که جزئیات آن در قالب اطلاعیه های شماره 1 و 2 در روزهای گذشته منتشر شده است.

 در روزهای اخیر برخی در فضای مجازی با انتشار جداولی مدعی هزینه‌کرد مبالغی تحت عنوان مسئولیت اجتماعی مجموعه‌های اقتصادی زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قرارگاه اربعین حسینی شدند که روز گذشته نیز سازمان تامین اجتماعی این موضوع رد کرد.

دبیرخانه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های تابعه در اطلاعیه خود تاکید کرد که تاکنون هیچ مبلغی از طرف صندوق‌ها در این زمینه واریز نشده است و هرگونه پرداخت منوط به طی تشریفات کامل حقوقی و اداری خواهد بود.

بر اساس اطلاعیه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی، در موضوع اربعین حسینی تأمین بخشی از هزینه ها به تفکیک وزارتخانه ها از طرف ستاد مرکزی اربعین و با ابلاغ وزیر کشور همانند تمامی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تکلیف شده است؛ از سوی دیگر هر ساله بسیاری از صندوق‌ها و شرکت‌های تابعه به برای خدمات‌رسانی به جامعه هدف کارگران و بازنشستگان اقدام به برپایی موکب و مشارکت در هزینه‌های اربعین می‌کردند که به منظور جلوگیری از عملکرد جزیره‌ای و موازی‌کاری، پیشنهاد کارگروه درخصوص سهم هزینه‌کرد به صندوق‌ها جهت طرح و بررسی در هیات مدیره‌ها و طی روال قانونی داده شده است.

هیات امنای تامین اجتماعی تاکید شده است که مبالغ درخواست شده برای آماده‌سازی زیرساخت خدمات‌رسانی به هموطنان زائر اربعین حسینی تنها گوشه‌ای از ظرفیت‌های موجود بوده و شائبه عدم وجود منابع برای هزینه‌کرد مسئولیت اجتماعی دولت جدید خلاف واقع است.

همچنین این رویکرد مطابق سیاست‌های دولت چهاردهم و تاکیدات رئیس جمهور بر ضرورت عمل به تعهدات دستگاه‌ها در زمینه برگزاری هر چه باشکوه‌تر آیین اربعین حسینی بوده که اولین مصوبه ابلاغی هیات دولت در اختصاص بودجه برای جلوگیری از حوادث غیرمترقبه برای زائران اربعین موید این مطلب است.

به گزارش ایرنا، مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها (CSR) به معنای تعهد کسب‌وکارها به مشارکت در مسائلی چون موضوعات فرهنگی، اجتماعی، زیست‌محیطی و ورزشی است که در ایران نیز این موضوع طبق ماده ۴۰ فصل ۶ دستورالعمل حاکمیت شرکتی به عنوان تکلیفی برعهده شرکت‌های تولیدی قرار دارد./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار